19x10 Wideblad carbon electroprop gezocht..

• Topicstarter Topicstarter Henri Zikken
  • Startdatum Startdatum
H

Henri Zikken

Guest
Zie het onderwerp, ik zoek dus een 19x10 wideblad carbon prop voor een electrokist.

18x12 Wide mag ook, maar iets in die maat.

Hoeft niet persé inderdaad, ik had al besloten van APC de 20x11 en 19x12 W te bestellen, die 19x12W clip ik dan naar 18", dan zul je op ca. 18x11 W uitkomen.

Die XOAR props zijn wel mooi, maar niet wideblad, of althans, dat staat niet vermeld.. en ook net niet de maat die ik wil.

Ik vlieg nu met een 19x12 APC-E en die ontwikkelt meer voorwaartse snelheid dan nodig, dat zou ik dus graag inruilen tegen iets meer trekkracht, vandaar dat bv. de 20x11 ook het proberen waard is. Ik wil wel een gelijkwaardige belasting, de prop moet niet zwaarder worden voor de motor.

Een Mejzlik 20x11E heb ik liggen en mag weg?
Slechts een vlucht of 3 mee gedaan bij wijze van test op een hacker A60-24s.

Daar heb ik je even een PB over gestuurd, ik heb zeker interesse :)

Hoi Henri,

Ik heb even gekeken en heb in ongeveer de maat die jij wil testen

Mejzlik (brandstof) 18X11
APC 20.512WE
APC 20X13E
Xoar 20X12 (wat tussen 10 en 11 spoed is voor apc)

Als je wil testen kan je wel mailen of pbtje sturen. kom ik wel even naar Utrecht testen en vliegen.
Ik ben namelijk ook wel benieuwd naar het verschil tussen de motor die jij gebruikt en de 5325/24 die ik op 10s vlieg.

Groeten,
Ruud.

Ik denk niet dat er verschil zal zijn eigenlijk.. wat bevalt jou het best tot nu toe? De asmaat is wel gelijk?

Die twee APC's lijken mij te 'zwaar', die XOAR zou kunnen als ie inderdaad zo rond 11 'APC-spoed' zou zitten..

Mijn ervaring met Xoar is inderdaad dat je er 1/2 spoed af moet halen t.o.v. APC, dus die zou inderdaad overeen kunnen komen met wat je wil....

Jep, die zijn wat overdreven in hun pitch opgaven, daardoor komen ze beter uit in de meetgegevens.(meer thrust/toeren, minder verbruik)
Die dingen kosten niet zoveel (zeker de jxf bij himodel.com niet) en ik denk dat het het experimenteren waard is.

Mensz heeft trouwens ook houten e props, geen idee hoe Wide die zijn, en nog niemand over gehoord. (of is het nog een label met eronder een xoar prop?)

Ik ben inmiddels gewisseld naar een Mezlik 20x10 prop en vooralsnog lijkt dat beter dan de APC 19x12. Het lawaai tijdens een snap is ook afgenomen, evenals de resonanties onder in de M. Dit natuurlijk omdat de prop veel stijver is en dus minder zal trillen op dat punt.

Het gewichtsverschil viel mij overigens wel tegen, er zit maar iets van 12 gram verschil tussen oid.

Back