1e filmpje van mijn HPI Vorza

De berekeningen kloppen hoor (elimentair, zoals gezegd komt er meer bij kijken).

Er is een verschil tussen wat een regelaar aan stroom kan doorgeven (120A) en wat een regelaar effectief doorgeeft/verbruikt.

Met 6S lipo's die 120A continue aankunnen en 200A piek zit je natuurlijk altijd safe...
Heb een 2S orion 6500mAh lipo die 585A piek kan leveren, kan u verzekeren dat ze geen betere prestaties leveren dan de speedpower lipo's die 253A kunnen leveren.
Dit omdat er geen enkele regelaar is die 580A piek vraagt...

Zo ook de MMM niet op 6S.
Je rekent nooit in Amperes, maar in Watt (van vermogen).
Constant vermogen van de 2200 kV is 1200W, piek is dit dacht ik 2000W.
Op een spanning van 22.2V (6S) geeft dat een stroom van 55A constant en 90A piek.
Op een spanning van 14.8V (4S) wordt dit 81A constant en 135A piek, zo zie je dat om hetzelfde vermogen bij een lagere spanning te genereren je meer stroom nodig hebt....

Volgens mij kunnen de lipo's dit op papier best aan, de vraag is of ze dat in realiteit kunnen, daar kan ik niet op antwoorden.
Voel je je er niet veilig mee, dan moet je andere nemen.

Als je de lipo's leegrijdt en ze voelen handwarm (38-40°) aan, dan kan het volgens mij gerust.

Blijft echt een geweldige auto die Vorza. Dit moet echt mijn volgende auto worden als ik besluit om echt serieus door te gaan met de deze hobby.

Ha idd, en dan heb ik de modelauto's pas een half jaar geleden ontdekt. Ik heb nog teveel andere hobby's maken. De tijd is voor mij een beperkende factor waardoor ik keuzes moet gaan maken.

Ha idd, en dan heb ik de modelauto's pas een half jaar geleden ontdekt. Ik heb nog teveel andere hobby's maken. De tijd is voor mij een beperkende factor waardoor ik keuzes moet gaan maken.

Haha....ken het probleem. Zelf net weer begonnen met de rc hobby.

Ik kan je zo'n Vorza echt aanraden. Echt geweldig stabiel en degelijk ding!

De berekeningen kloppen hoor (elimentair, zoals gezegd komt er meer bij kijken).

Er is een verschil tussen wat een regelaar aan stroom kan doorgeven (120A) en wat een regelaar effectief doorgeeft/verbruikt.

Met 6S lipo's die 120A continue aankunnen en 200A piek zit je natuurlijk altijd safe...
Heb een 2S orion 6500mAh lipo die 585A piek kan leveren, kan u verzekeren dat ze geen betere prestaties leveren dan de speedpower lipo's die 253A kunnen leveren.

Op een spanning van 22.2V (6S) geeft dat een stroom van 55A constant en 90A piek.
Op een spanning van 14.8V (4S) wordt dit 81A constant en 135A piek, zo zie je dat om hetzelfde vermogen bij een lagere spanning te genereren je meer stroom nodig hebt....

Volgens mij kunnen de lipo's dit op papier best aan, de vraag is of ze dat in realiteit kunnen, daar kan ik niet op antwoorden.

Als je de lipo's leegrijdt en ze voelen handwarm (38-40°) aan, dan kan het volgens mij gerust.

Ik ga dit weekend weer eens rijden met mijn Vorza en direct de temp van de accu's meten.

Maar wat betekend precies Cte?

Cte = constant ;)

Zelfs midden in de nacht op 4 minuten antwoord :D

Haha....ook al zo'n nachtbraker als ik? ;)

Ga vandaag de temp van die Maxxtrax lipo's meten nadat ik ze leeggereden heb. Heb gelukkig een mooie temp meter van Fluke waarmee ik dat kan doen. Accu's hangen nu aan de lader.

Hoe laad jij je accu's trouwens? In een safety bag of gewoon los op tafel?

Thuis? Altijd los op de grond in een hoekje.
Kunnen ze eventueel het minste schade aanrichten :).

Lader en voeding boeit zo niet, het gebouw wel :D.

Vandaag de Maxxtrax 3200mah 25c lipo accu's leeggereden en direct de temp gemeten. De temp lag tussen de 45- 52 graden. Wel zonder de kap gereden dus met de kap erop zal de temp zeer waarschijnlijk hoger zijn geweest.
De lipo's voelde goed warm aan, maar niet heet en nog goed vast te houden met de hand. Wat denken jullie?

alles warmer dan hand warm vind ik te warm, waarschijnlijk te warm dus

Yup, dit vind ik ook te warm om mee door te rijden. Vooral omdat je zonder kap veeeeeel meer airflow (dus lagere temps) hebt dan met kap.

Mijn gevoel was dus correct ;)

Laatst bewerkt:
Back