Jochem,
Heb jij het snelheidssysteem van Jetcat erin zitten?
Ik heb nog een mooie pitot tube houder, kzit er ook aan te denken. dat aan te schaffen.
Één landing van mij was toch weer een sprongetje, maar vanwege de A1 poten niet met de neus omhoog zoals de Euro's doen, dus daarna het af kunnen maken met een normale landing.
Thomas, mijn zoon, landt hem door direct na de touchdown het hoogteroer los te laten, moet ik even aan wennen, ik ben altijd gewend (1/1 achtergrond) het hoogteroer vast te houden.
Maar idd het precies plaatsen van de HS, zoals je op een grasveldje moet kunnen, dat vind ik nog best moeilijk. Ook het gedrag van de Jetcat P80 is daar debet aan, hij spoelt slecht op vanuit idle.
De snelste die ik nu ken is de Booster van Graupner.
Ik ga de volgende keer wat experimenteren met een "kraaienmixer" die samenloopt met de speedbrake.
Leonce B. heeft goede ervaringen met de speedbrake verder eruit te laten komen, tot 90 graden. Remt als een beer volgens hem.
Mja, daar moet je weer een andere cilinder voor inbouwen...
Komend weekend ga ik weer knallen, als het weer het toelaat...
O, ik heb nog even nagevraagd over die verf, als je die verf koopt dan ben je net zoveel kwijt als de bouwdoos van de HS zelf kost....
Verder zei Leonce dat alleen onder speciale omstandigheden het zicht erop minder is, maar doorgaans dus juist wel goed te zien en inflight soms geinige kleurverschillen laat zien.
Hier nog een plaatje van Leonce in een fly past: