1e jet : hotspot !

  • Topicstarter Topicstarter bigscale
  • Startdatum Startdatum
Bedankt voor de tips en je aanbod Jaap,

Nu weer even aan het werk voor 9 dgn,

Grt
 
Gisteren weer enkele HS vluchten gemaakt. Tijdens ééntje ervan outside (Negatieve) loops geprobeerd, dat ging goed dus steeds meer down erin om nóg korter te draaien en plots, ligt-ie op zijn rug en doet niks meer, als langzaam vallen. SCHRIK!!!
Na enige gestuur met vol UP en gas dicht de neus naar beneden gekregen en hersteld, toen even RUSTIG wat rondjes gevlogen.....
Delta's blijven aparte kisten!
 
Hoi Richard,

Ik kan me die adrealine stoot goed voorstellen ! Ik zou ook graag weer eens vliegen maar ben in afwachting van een eurokit retract cylinder, ben vooralsnog niet over gestapt ; maar kan nog komen..

Hou het heel he !

Jochem
 
bigscale zei:
Hoi Richard,

Ik kan me die adrealine stoot goed voorstellen ! Ik zou ook graag weer eens vliegen maar ben in afwachting van een eurokit retract cylinder, ben vooralsnog niet over gestapt ; maar kan nog komen..

Hou het heel he !

Jochem
cilinders?
hoeveel moet je er hebben?
ik gebruik ze als papier houder..

@ richard:
zocht jij zwaardere veren? ik heb ze nu binnen uit de usa
zijn voor de Bobcat van 24lbs ook goed blijkt....
ga ze nu ook gebruiken voor een nieuwe set voor de Bandit
 
OK stuur ze maar op.
Passen ze ook op de neuspoot? In dat geval 3.
Toch weer wat gestuiterd bij de laatste landing, maar in geen geval zo erg als met de eurokits.
Mooi als je aan komt rijden en dan op de remmen gaat staan, dan knikt hij mooi ineen, vindt iedereen kicken!
Tks.

Ja, adrenaline genoeg gehad die dag, geen Viagra nodig gehad gisteravond :) :)
 
Gelukkig ken in sinterklaas heel goed, hij heeft mijn hotspot avontuur gevolgd, de goede man overweegt nu ook jet te gaan vliegen...
Daarom, heeft hij me zachtjes ingefluisterd dat ik zo`n jet1A gear maar eens moest vragen, en ik hoef geen kapoentje te zingen,

Hopelijk galoppeert hij snel naar digitech,

grt
 
Richard Branderhorst zei:
OK stuur ze maar op.
Passen ze ook op de neuspoot? In dat geval 3.
Toch weer wat gestuiterd bij de laatste landing, maar in geen geval zo erg als met de eurokits.
Mooi als je aan komt rijden en dan op de remmen gaat staan, dan knikt hij mooi ineen, vindt iedereen kicken!
Tks.

Ja, adrenaline genoeg gehad die dag, geen Viagra nodig gehad gisteravond :) :)


veren zijn onderweg..........
 
bigscale zei:
Gelukkig ken in sinterklaas heel goed, hij heeft mijn hotspot avontuur gevolgd, de goede man overweegt nu ook jet te gaan vliegen...
Daarom, heeft hij me zachtjes ingefluisterd dat ik zo`n jet1A gear maar eens moest vragen, en ik hoef geen kapoentje te zingen,

Hopelijk galoppeert hij snel naar digitech,

grt

dan ben je de de eerste met een complete gear setup
en de grote benen , in het pakket zitten ook nog de "zwakkere"veren
ik zou deze monteren, daar de nu gemonteerde iets te sterk zijn (boomerang XL)
 
jetpower zei:
nickos zei:
Sandor,

Heb je al wat fotootjes van je nieuwe bvm aanwinst.
Ben zo nieuwschierig!!!

Nickos

een bouwverslag zou wel leuk zijn ja

komt wel.............
heb het erg druk

moet nogal wat bestellingen afwerken
manual maken voor onze nieuwe "easyjet"
paar turbines uitleveren.
18 december komen er 61 kits uit china aan
dus moet ik VEEEEEEL plaats maken

de bandit :
heb ik net de servo,s in de 2 vleugels gebouwd.
de motor is besteld :(speciale SS uitvoering met de Mark II compressor).
probeer hem onder de 8 kilo te krijgen.
dit betekend:
landings gestel van BVM eruit.
orginele tanks eruit.
2 liter pe tank erin
jet-1a erin.
zal wat fot,s maken binnenkort..
 
Zo, de jet1A set zit eronder, fraai staaltje mechaniek, nu maar hopen op een mooie dag binnenkort !

@ richard, wat weegt jouw HS zonder fuel ?

Groetjes
 
10,4 kg leeg, en met fuel 1,7 kg erbij (2125cc)

Sandor, veren zijn aangekomen en al gemonteerd. Perfect zo te zien. Tikkie korter zodat in retract positie de poten beter opgetrokken staan en ze zijn duidelijk veel sterker, de poten veren nou niet meer door tot tegen de eindstop.
Even afwachten hoe het in de praktijk gaat.
Mail je me de rekening nog even?
 
Richard Branderhorst zei:
10,4 kg leeg, en met fuel 1,7 kg erbij (2125cc)

Sandor, veren zijn aangekomen en al gemonteerd. Perfect zo te zien. Tikkie korter zodat in retract positie de poten beter opgetrokken staan en ze zijn duidelijk veel sterker, de poten veren nou niet meer door tot tegen de eindstop.
Even afwachten hoe het in de praktijk gaat.
Mail je me de rekening nog even?

probeer ze maar
ik heb ze ook als sample gekregen uit de states.
 
Ziezo,

Weer een HS avontuur vandaag, de weergoden waren me redelijk gezind, waterig zonnetje , 4 bft...tijd voor een 1e vlucht met de jet1A gear!

Wat me opviel met de start itt de vorige keer is, dat hij meer baan nodig had met loskomen, ik vermoed dat dat komt door een kleinere instelhoek door het verend neuspootje, vliegen ging weer perfect, echter vond ik de aanvliegsnelheid weer imponerend, ik had ook ergens gelezen dat je op short final wat remmen kunt activeren, zogezegd zo gedaan,

Hij landde halverwege als een vliegdekschip landing, die remmen zijn perfect !!

Richard, waar heb jij je accu`s ? ik te ver voorin denk ik, ik heb Sandor al gevraagd om een stuggere veer voor in de neuspoot, wat heb jij ?

Sandor, die veertjes die je aan Richard hebt gestuurd, zijn dat dezelfde die ik erop gezet heb ?

Al met al ben ik erg tevreden met de jet1A, was een behoorlijke postieve landing, maar t gaf geen krimp !

Hoe kun je het beste je CG bepalen, en wat moet hij zijn bij een HS ?

Groetjes
 
bigscale zei:
Ziezo,

Weer een HS avontuur vandaag, de weergoden waren me redelijk gezind, waterig zonnetje , 4 bft...tijd voor een 1e vlucht met de jet1A gear!

Wat me opviel met de start itt de vorige keer is, dat hij meer baan nodig had met loskomen, ik vermoed dat dat komt door een kleinere instelhoek door het verend neuspootje, vliegen ging weer perfect, echter vond ik de aanvliegsnelheid weer imponerend, ik had ook ergens gelezen dat je op short final wat remmen kunt activeren, zogezegd zo gedaan,

Hij landde halverwege als een vliegdekschip landing, die remmen zijn perfect !!

Richard, waar heb jij je accu`s ? ik te ver voorin denk ik, ik heb Sandor al gevraagd om een stuggere veer voor in de neuspoot, wat heb jij ?

Sandor, die veertjes die je aan Richard hebt gestuurd, zijn dat dezelfde die ik erop gezet heb ?

Al met al ben ik erg tevreden met de jet1A, was een behoorlijke postieve landing, maar t gaf geen krimp !

Hoe kun je het beste je CG bepalen, en wat moet hij zijn bij een HS ?

Groetjes
mooi zo

maar jij hebt grotere poten dan richard!!
laat maar eens een foto zien
 
Ik heb ooit een "wip" gemaakt (niet verkeerd begrijpen..... :P ) waarop ik diverse grotere modellen kan balanceren.
Is eigenlijk niks anders als twee balken die met een paar draadeinden tegen elkaar geklemd moeten worden. Daar tussen klem ik dan twee afvalstuk spaanplaten, die ik eerst nejes tegen de onderkant van de vleugel plaats. Als je bovenop die platen halfrond hardhout lijmt, is de kans op beschadiging klein.

Ben ook begonnen met het CG voorin, maar na enkele vluchten heb ik de accu's geleidelijk helemaal achterin gelijmd met siliconen.

Heb geen plaatjes gemaakt, destijds van de Hotspot weging, maar hier zijn ze ten tijde van het balanceren van de Swiss Trainer, een lompe bak van 20kg, die niet ff op twee vingertoppen te balanceren is. Maar het principe is gelijk, alleen de platen die ik voor de HS gebruikte waren een stuk lager.

Ja, heb de veer van de neuspoot ook vervangen door die stuggere van Sandor.


Zwaartepunt02.jpg



Zwaartepunt03.jpg



Zwaartepunt10.jpg
 
Ik zal morgen een foto maken en plaatsen, waar ik denk dat de CG lokatie nauw luistert, heb je een waarde ?

Laat die veer maar komen Sandor als je wil,

Grt.
 
Back
Top