1e keer

• Topicstarter Topicstarter ardui
  • Startdatum Startdatum
A

ardui

Guest
goeiedag, wij zouden heel binnenkort voor de eerste keer met de gladiator 2 van de lucht gaan, maar dit is tevens ook onze eerste dlg..

misschien met een rekje omhoog gaan om hem wat beter te leren kennen?
of niet?
er zit nog wel geen rekje op gemonteerd?
of hoe vlogen jullie de eerste keer met je dlg?

dankjewel

Eerst heel veel de online video's en foto series bekeken.

Bij de eerste vlucht eerst een handstart gemaakt om te trimmen. daarnavoorzichtig geslingerd (ongeveer een halve draai). 't bleek zo makkelijk dat ik 3 pogingen later mijn highlight recht een termiekbel binnen slingerde :D

Inderdaad gewoon eerst wat normale handstartjes voor het eventuele trimwerk en eens kijken hoe hij op de roeren reageert. Daarna overgaan tot speerworp en steeds harder gooien en stijler gooien. Kun je zien hoe hij op hogere lanceersnelheid vliegt.
Vervolgens vanuit stand en aan de tip van de vleugel. Alleen een halve draai maken met je bovenlichaam. Het loslaten oefenen. Denk erom dat je je pols en arm recht houdt. Dus niet je pols of arm op het laatste moment buigen.
En dan langzaam verder. Bouw de snelheid (kracht) steeds langzaam op. Let op dat je niet in een kuiltje stapt tijdens de worp. Ik ben al twee keer gevallen en dat resulteerde in twee keer schade aan de kist.

succes

mss is het ook wel handig als je de 1e slinger worp door een ander laat doen
dan weet je wat hij doet.....

Back