1e RC tank kopen.. Torro King Tiger Metal Edition..

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Inflatable, 6 jun 2012.

  1. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Hoi Inflatable,

    Dat heb je klasse gedaan zeg en keurig gemonteerd! Tsja dat ik voor de FoV 505 Tiger een zwak heb bespraken wij al...LOL. Alleen die kleur van de boomstam snap ik niet helemaal dus bruine verf erover als het de mijne was...mooi model van de Maybach en Tiger I commandant, nu nog een betere voor de Köti want dat standaard poppetje is niet bijster mooi...panzerparts.com heeft betaalbare figuren van deels resin maar (gelukkig) grotendeels aluminium (dus niet zo breekbaar en nog fijner gedetailleerd ook) hierbij ook een funker die ik trouwens niet rechts voor in de Köti kreeg dus mag-ie nu sturen LOL maar misschien lukt dat met die andere diffs wel...ze hebben ook een zeer fraai gedetailleerde MG34 met bijpassende commandant en zwenkbare houder van metaal een echte aanrader en geen absurde prijzen zoals je vaak tegenkomt.
    Groeten,

    Bram
     
  2. Inflatable

    Inflatable

    Lid geworden:
    20 mei 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Hilversum
    Ja, de commandant en mg34 die bij de Torro zitten ben ik ook niet kapot van (mg34 kan ik niet eens vastmaken?? Ligt er los op).. Ik ga sowieso kijken of ik wat leuke figuren en andere accessoires kan vinden om de boel aan te kleden..

    Wat betreft de boomstam op de Forces of Valor Tiger I, zo beter:
    [​IMG]

    Hij wordt geleverd met 2 boomstammen in verschillende kleuren (licht en donker).. :cool:

    Hier nog een foto van mijn 2 Tiger babies bij elkaar:
    [​IMG]

    Ik zal eens kijken of ik een filmpje kan maken zodat je kan zien hoe de Torro rijdt en klinkt.. :)
     
  3. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Hoi Menno, ja dat is een stuk beter zo nu is het ten minste een boomstam :) Mooie foto's ook! Groeten weer,

    Bram
     
  4. Inflatable

    Inflatable

    Lid geworden:
    20 mei 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Hilversum
    Vandaag voor het eerst buiten gereden met mijn KoTi.. Hij hield zich verbazingwekkend goed in mul zand en aarde etc, de kracht van de motoren en gearbox is goed, hij reed overal tegenop.. En dat met de standaard RX18, viel me 100% mee.. Wel heb ik er een mudflap afgereden (2 pinnen afgebroken) bij het verlaten van een kleine verhoging.. Bekend verschijnsel had ik al gelezen.. Ik kan er natuurlijk ook metalen met schanieren opzetten, maar dat zou betekenen dat ik aan de slag moet gaan met verf etc, ik weet niet of ik daar wel zin in heb, voorlopig ff niet denk ik.. Daarom lijm ik de plastic flap er dus maar weer op..

    Maar wat vet zeg om de tank zo door het zand etc te zien rijden, net echt.. Wel een gedoe trouwens om de wielen en tracks weer helemaal schoon te krijgen.. Zaten flink onder de aarde en zand.. Binnenkant is netjes schoon gebleven.. :cool:
     
  5. Inflatable

    Inflatable

    Lid geworden:
    20 mei 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Hilversum
    Nou lekker dan.. Ik kom er net achter dat de rechter idlerwheel zoals dat geloof ik heet (laatste wiel helemaal achteraan) los is gekomen.. Waarschijnlijk toch iets te enthausiast buiten gereden ofzo.. Tank rijdt dus voorlopig ff niet meer.. :(

    Loopt die idler gewoon los met pin in een socket? Zoja dan is ie gewoon uit de socket gekomen en moet ik hem er dus weer in krijgen.. Ik neem aan dat dat alleen lukt als je de hele track eraf haalt? Mij lukt het iig niet om de idler weer op z'n plek te krijgen..

    Edit: Laat maar, ik heb het voor elkaar.. FF goed trekken om de boel op spanning te krijgen en de idler zit weer op z'n plek.. Gelukkig.. :D
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2012
  6. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Hoi Menno, dus je hebt niet idle gezeten! Ja, de trekkracht is ondanks die kleine motortjes erg goed en dat met ca 7 kg gewicht incl. accu pack, viel mij ook direct op. Draaien om de as etc. leverde bij mij tot nu toe geen loszittende wielen op, er aflopende tracks etc dat hoor je wel eens anders (....). Misschien een tubetje locktite kopen zodat het wiel er op blijft zitten werkt ook goed tegen lostrillende schroeven b.v.. Groeten,

    Bram
     
  7. Inflatable

    Inflatable

    Lid geworden:
    20 mei 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Hilversum
    Idler wheel draait zo te zien los in een socket, die ga je dus niet vast willen zetten.. Ik vermoed trouwens dat ie los gekomen is tijdens het schoonmaken en niet tijdens het rijden.. Ik had de tank namelijk ook ff op z'n zij liggen, toen is ie er denk ik uitgefloept ofzo.. Ik schrok er iig wel van, dacht dat ik de tank alweer gemold had.. :oops:

    Gelukkig niet dus.. :p

    Wel heb ik trouwens een ander raar probleem met de Beier USM-HL soundmodule.. Zodra ik de linker stick omhoog doe daarmee om het kanon met BB te schieten loopt de boel vast, geluid etc werkt gewoon nog maar de tank reageert dan niet meer op input van de de remote.. Dit gebeurt zowel bij de tank uit als aan dus aan de BB gun ligt het niet.. Zonder de USM-HL werkt alles ook gewoon dus aan de RX18 ligt het denk ik ook niet.. Erg vreemd probleem waar ze bij Beier voorlopig ook niet uitkomen.. Aan de nieuwe firmware (v1.10) ligt het ook niet want het gebeurt ook met de oudere versie (v1.02).. Erg irritant, want nu is het dus kiezen tussen of BB's schieten zonder geluid, of rijden met vet geluid maar geen linker stick up commands gebruiken.. Weet iemand hier daar toevallig meer van?

    Als het probleem blijft en Beier kan het ook niet oplossen ga ik denk ik over op Elmod.. Kost me wel weer een kleine 300 euro (2 modules + 2.4Ghz remote), maar dat moet dan maar, ik wil gewoon dat alles goed werkt en ik moet beter geluid hebben dan de standaard HL geluiden.. Met Elmod rijdt de tank sowieso nog een stuk beter en ik heb meteen een veel betere remote die ik in de toekomst ook voor andere tanks en RC spullen kan gebruiken..
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2012
  8. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Oeff wat een pech Menno ik kocht deze module nog niet dus een gewaarschuwd mens...LOL..kun je niet op rcpanzerkettenforum.de dit voorleggen daar bouwt men 'm zeer geregeld in...meeste ervaring is m.i. toch in de BRD.
    Groeten,

    Bram
     
  9. Inflatable

    Inflatable

    Lid geworden:
    20 mei 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Hilversum
    Beier wil dat ik de module naar ze opstuur zodat ze hem kunnen nakijken.. Ik ga dat maar doen denk ik..


    Ik zag trouwens bij Dominique deze nieuwe HL elektronica staan: Gnstig und gut :panzer Shop
    Wordt onder de naam Torro verkocht maar schijnt van Taigen te zijn.. Volgens Dominique heeft ie meer speedsteps dan de RX18, beter geluid en een geintegreerde 2.4Ghz receiver.. Ziet er interessant uit.. Ik denk dat er binnen niet al te lange termijn tanks op de markt zullen verschijnen die standaard zijn uitgerust met deze nieuwe elektronica..
     
  10. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Da's wel een koopje voor dat geld, incl. zender en 3W luidspreker..95 euro...en de setjes zonder zender zijn dan nog goedkoper ook :)
     
  11. karel47

    karel47

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    ninove belgium
    he gasten metaal is geen garantie voor goed werken he , ik heb tamiya's KT's zette er alleen 3 op 1 vertraging op en kenny kong tracks en hentec kettingspanner ... hij reed 14 dagen lang elke dag in het ardennen bij barveau geen noemenswaardige problemen gehad, het geluid loeihard ... je zag hoe de camo opging in de omgeving subliem gewoon, niks hield hem tegen, ik denk dat peiper stikjaloers zou zijn ... hij is ondertussen 10j oud wil wel is zien of je torro dat gaat halen ... en dat voor 600 eurokes he

    versta me niet verkeerd heb niks tegen Torro of HL maar tamiya moet je zo niet afbreken ... gewicht (metaal) ... is eerder een nadeel voor deze rc tanks dan een bondgenoot

    heb zelf een asiatam elefant voelt zwaar aan maar of dat een plus , zou het niet weten, mn elefant kost al 600 euro en niks van electronika erin ... misschien een benedini met BDU3 en RX18 erin dan heb je al wat degelijks ... gewicht betekend vroegtijdige slijtage van je motorboxen ... ;) alé veel geluk ermee
     
  12. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    LOL! Karel! Die discussie hebben wij op BTB al uitputtend gedaan dus nu niet weer katten heu! :)

    [​IMG]
     
  13. karel47

    karel47

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    ninove belgium
    ja baas :p
     
  14. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Hebt zelf dus ook een Matorro Karel chapeau!
     

Deel Deze Pagina