1e start Raptor 50

• Topicstarter Topicstarter Arno78
  • Startdatum Startdatum
A

Arno78

Guest
Ik heb vanavond mijn heli gestart, dit ging niet moeilijk.
Nu zit ik te denken, hoe strak moeten de rotorbladen aangetrokken worden?
Te strak en hij kan zich niet zetten tijdens draaien en te los en hij vouwt steeds samen. :confused:
Als ik meer gas geef gaat de staart tegen de klok in draaien, afstelling?
En als ik meer gas geef gaat hij ook wat schudden, is dit normaal?

Ja, ik ga ook maar eens naar een club, maar wil het gewoon ook zelf een beetje uitpluizen. :cool:

de bladen kunnen redelijk strak. Ze mogen idd niet inklappen met rustig optoeren. Als je de heli op zijn kant houdt en schudt mogen de bladen net wel verschuiven. Is een groffe richtlijn.

Heb je eerste keer optoeren op de stenen gedaan? Dan draait ie idd makkelijk weg.
Op gras zou hij dit niet moeten doen. Kan ook zijn dat je heading hold van de gyro naar een andere stand probeert te sturen.

Heb je uberhaupt ervaring met heli's? Anders is zon 50size heli gelijk aan een death wish als je niet goed oppast.

Een death wish van mij of van de heli? :S

Laatst bewerkt door een moderator:
de heli gaat zowieso kapot en als je pech hebt jij zelf ook.

Uiteraard zijn er mensen die het zelf kunnen leren en door schade en schande wijs worden. En met geluk en gezond verstand brengen ze het er zelfs zonder kleerscheuren vanaf.
Maar feit is gewoon dat met hulp van een ervaren iemand het veiliger en makkelijker te leren is.

Als ik meer gas geef gaat de staart tegen de klok in draaien, afstelling?
Als de staart weg blijft draaien zou ik zeggen dat de gyro reversed is, als hij even nodig heeft om weer stil te komen staat de gain wellicht te laag.
Mechanisch zou het ook verkeerd afgesteld kunnen zijn waardoor de staartrotor zijn benodigde pitch niet haalt.
Ik neem aan dat hij wel de juiste kant op draait, dit staat duidelijk in de manual ivm het twisten van de belt.
En als ik meer gas geef gaat hij ook wat schudden, is dit normaal?
Als hij dat blijft doen dan willen je bladen wellicht niet strekken, te vast dus. Strekken moet hij altijd even, dus even schudden is normaal.

Gr, Roy

Een 50 size nitro heli is geen speelgoed welke je zonder ervaring "even" moet gaan uitproberen, das levensgevaarlijk en zonde van je geld

Hij gaat gegarandeert direct de grond/of jou en omstanders in zodra je hem de lucht in stuurt.

Ik ga deze waarschuwingen benutten en naar een club, ik wil zowiezo geen enkel risico nemen met het oog op letsel!
En wil de heli ook heel houden natuurlijk. :cool:

Zelf wil ik hem proberen af te stellen, maar hij gaat onder begeleiding de lucht in.

Een 50 size nitro heli is geen speelgoed welke je zonder ervaring "even" moet gaan uitproberen, das levensgevaarlijk en zonde van je geld

Hij gaat gegarandeert direct de grond/of jou en omstanders in zodra je hem de lucht in stuurt.

Back