1e tank startprobleem

Goedemorgen,

Ik heb een gloednieuwe HPI RS4 RTR evo 3+. Deze probeerde ik gisteren zijn eerste tankje te laten lopen.

Na geprimmed te hebben, probeerde ik hem te starten. Na een aantal keer te trekken, sloeg hij nog steeds niet aan. Gloeiplug eraf gehaald en gecheckt of deze het deed. Zowel de gloeiplug als de gloeistarter werken. Een klein beetje nitro in de motor laten lopen en weer geprobeerd. Weer slaat het motortje niet aan.

Na een tijdje proberen merk ik dat de motor "verzopen" is. Geprobeerd de motor leeg te laten zuigen en opnieuw geprobeerd te starten. Weer niets.

Heeft iemand dit probleem ook gehad en wat kan ik doen om het motortje wel te laten starten?

Alvast bedankt voor de reacties.

In Heemstede is een RC auto club de MACH die met goed weer op zaterdag altijd wel mensen bereid vinden om je even te helpen. Of bij de RACO in utrecht. Is niet zo ver van Aalsmeer vandaan volgens mij. Of je kan bij je winkelier terecht waar je hem gekocht hebt.

Moet je niet op een wedstrijd dag/weekend komen natuurlijk want dan zijn ze met hun eigen auto bezig.

Test de glowdriver of deze goed vol is.
Plug in de glowdriver en als het goed is gaat de plug gloeien.

Blaas tegen de plug (gloeidraad) en deze MOET feller gaan gloeien, zo niet, en word het minder, dan is de glowdriver te leeg om te starten.

Zet de sproeiers op de standaard fabrieks instelling.
Als deze ook goed is, moet de motor een teken van leven geven.

je kunt ook nog even het luchtfilter er af halen en je vinger op houden en hem dan proberen te starten tenminste dat lukte bij mij wel

@ djiewie: Bedankt, als het helemaal niet lukt ga ik even langs op een zaterdag.

@ Fuzzie: Ik heb de glowdriver getest (met gloeiplug erin) en heb een brandblaar op mijn vinger als bewijs dat hij het doet. Voor de zekerheid heb ik hem wel even aan de lader gehangen. Ik zal vanavond de sproeiers op fabrieksinstelling zetten (hoewel ik hier nog niet aangekomen ben, ik ging ervan uit dat deze waarde goed waren om te starten en daarin pas in te stellen)

@ Veldman: goede tip! Ik zal dit vanavond proberen.

Bedankt allen voor de snelle reacties en tips.

@ Veldman: goede tip! Ik zal dit vanavond proberen.

Bedankt allen voor de snelle reacties en tips.

als je je vinger op doet trek je ongeveer 2-4 keer en dan haal je je vinger er af.
als je je vinger er niet afhaalt krijgt hij geen lucht meer het gaat erom dat er eerst wat meer brandstof is dan lucht.

Sorry van de blaar :D

Maar even blazen laat altijd zien of de driver genoeg levert.

Als je begint, even primen (drukknop op tank of uitlaat dichthouden en aan de trekstarter trekken totdat de brandstof door de slang naar / bij de carburateur is.
Glowdriver er op, klein beetje gas geven en aan de trekstarter trekken.

Als je start, altijd een klein beetje gas geven.

Zou zou hij moeten starten cq een teken van leven moeten geven.

Sorry van de blaar :D

Maar even blazen laat altijd zien of de driver genoeg levert.

Als je begint, even primen (drukknop op tank of uitlaat dichthouden en aan de trekstarter trekken totdat de brandstof door de slang naar / bij de carburateur is.
Glowdriver er op, klein beetje gas geven en aan de trekstarter trekken.

Als je start, altijd een klein beetje gas geven.

Zou zou hij moeten starten cq een teken van leven moeten geven.

ja maar toen ik me auto net had deed ik dat wou die ook niet starten dus als ie niet starten dan als nog doen wat ik zei

Dat snap ik Veldman,

We geven allemaal tips, en 1 daarvan zal helpen en is de topic starter er mee geholpen ;)

Helaas start hij nog steeds niet. Ik heb alle tips opgevolgd....

Ik heb ook een nieuw probleem erbij. Hij trekt het hele tankje in een keer leeg en lekt op de bodem? Heb ik dan een lek in mijn tank of komt dat door een vacuum in de tank of zoiets? Ik denk dat ik maar terug moet naar de winkel..

Ik baal er stevig van..

ja dat wil ik ook wel eens weten

Wees wijs en ga naar de winkelier waar je hem gehaald hebt, laat deze maar zorgen (lees voordoen) hoe je de wagen moet starten.

en hou ons op de hoogte :)

Back