1e vlucht JePe Mig 15

Eindelijk is het er toch van gekomen en net voor mijn vakantie.... De Mig heeft gevlogen!
Het start gewicht is helaas meer geworden dan ik gehoopt had: 4,7 kg. De veer van het neuswiel moet ik echt vervangen door een sterkere. Tijdens de landing klapte het neuswiel door de deurtjes heen. Ook de flaps werkten niet goed aangezien een ruderhorn in de vlucht was afgebroken.

Maar toch een heerlijk vluchtje gemaakt en dat voor een schuim vliegtuig. Het hitte schild bij de motor werkt prima en er werd niets te heet. Nu lekker drie weken op vakantie en dan weer heerlijk met een jet gaan vliegen.

Even wat sfeer foto's:
Mig%252015%2520102.jpg

Mig%252015%2520103.jpg

Mig%252015%2520113-1.jpg

En nog een filmpje:
VToFJEZ4qX8[/media] vlucht JePe Mig15 met Kolibri turbine - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Geweldig goed gevlogen!!! proficiat met je geslaagte maiden.
Turbine draaid mooi rustig tijdens de vlucht .
toch wel aantrekkelijk zo,n klein torretje ,lekker laag in gewicht.
groet Rene.

Gefeliciteerd met de geslaagde maiden

Ziet er goed uit :thumbsup:
Nog veel plezier ermee.

Grt,
Berto.

Proficiat Franklin.
Mooi vliegbeeld en gaat overtuigend met dat kolibrietje :wink:
Zal Jean Paul reuze interessant vinden 'zijn kissie' met een turbine uitgevoerd.

Many happy landings toegewenst.

Groet Ger.

Ongeveer tegelijk met Franklin heb ik de JePe L-39 Albatros met een JetCat P20SX, gebouwd, hier twee mooie actiefoto's...alleen de neus moet nog geel worden geschilderd ;)

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Schitterend vliegtuig, ook geweldig vliegbeeld, start/landing en geluid super realistisch, maar.... die kerel met dat rode petje in de cockpit .... :grin:

Grtz,
Jan

Leuk Cees, proficiat.

Heel knap hoor dat vliegen met de kleine jet vanaf dat postzegeltje op de bult naast de tunnel, dat jetvliegen gaat jou goed af en je hebt de smaak nu echt te pakken :mrgreen:

See you (ook nog even buurten op Pampa? )

Back