Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Voordat ik een rompmal verziek eerst maar eens vragen:
Kan je in een met Wachstrenmittel (EMC-VEGA) ingepoetste mal inspuiten met 1K Alkydhars spuitbus (standaardspul uit de Doe Het Zelf zaak). En vervolgens je rompje insoppen zoals je altijd doet.
Ron, bedankt voor het meedenken. De achtergrond van mijn vraag is het volgende. Voor de Mini Zone maak ik rompjes van ingekleurde hars. De layup is een mix van glas/kevlar en carbon. Dat carbon is bij rood in gekleurde rompjes goed te zien. En het is lastig om dat netjes in de mal te leggen zoals je ziet.....:
Om die reden wil ik eens kijken of je met de rammelbusjes (zoals je dat leuk omschrijft) een mooier resultaat kan halen. Nadeel is natuurlijk dat verf een nutteloos gewicht vormt.
Ik kan natuurlijk ook nadenken over hoe het carbon strakker in de mallen te krijgen. Ik heb bijvoorbeeld geprobeert om de carbon verstevigingen van te voren op en een 25grams glasmatje vast te zetten met spuitlijm. Dat is al een hele verbetering.
Nog mooier is het om zwarte rompjes te maken, dan zie je helemaal niets
Een ander groot voordeel is dat wanneer je een heel fijn neveltje over je CF-doek heen legt de vezels niet meer verschuiven; geeft een veel netter resultaat