1s1p lipo pakketten die er geen zin in hebben, wat is fout?

Hallo,

Ik heb vandaag gevlogen met een model.
Gisteren zijn de pakketen opgeladen. De pakketten zijn 2x 5S1P, dat ieder opgebouwt is uit 2x 2S1P en 1S1P.

Het laden ging allemaal goed. Is gedaan met een balancer. En de spanningen waren gelijk.

Vandaag dus gevlogen en het eerste 5S1P pakket dus belast. En wil het laden, maar dit is niet meer mogelijk. De lader die ik gebruik, controleert of er een batterij is aangesloten, maar ziet de batterij niet meer. Bij onderzoek blijkt het probleem in de 1S1P cellen te zitten. Ook het andere pakket, wat nog niet eens is belast vandaag, heeft een probleem met de losse cel

De spanningen van de losse cellen zijn als volgt; 3,78V en 4,14V. Zelf zou ik zeggen, dat deze spanningen toch goed zijn. Maar toch kan ik ze niet laden.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is met deze cellen. De cellen zijn eigenlijk nieuw. De cel die nu 3,78V is, is pas 5x gebruikt, en altijd geladen met een balancer. De 4,14V cel is gisteren morgen gesoldeert, en daarna geladen. En is dus nog nooit gebruikt, maar heeft er al geen zin meer in, ondanks de spanning die toch juist zou moeten zijn.

Iemand die mij kan helpen, en zou kunnen vertellen waar het aan kan liggen?

groeten paul

Back