2.4 Ghz, 40Mhz of 430 Mhz

Daarom reageerde ik ook. Jij schreef dat hij je regelaar van stroom voorziet.....
Deze maakt van je vlieg accu een 5v spanning die naar je regelaar gaat en deze voorziet van stroom.

Regelaar voorziet hij niet van stroom.

En deze...
Servo's worden weer gevoed door de ontvanger, maar indirect natuurlijk via de bec.
Niet indirect, direct! Alle plussen op de strip met servoconnectoren in de ontvanger zijn met elkaar verbonden.

Sorry, inderdaad verkeerd getypt in mijn oorspronkelijke reactie. Bedoelde dat hij de ontvanger van stroom voorziet en die voorziet inderdaad de servo's van stroom. Inderdaad omdat alle plussen zijn verbonden.

mvg Hugo Janse

Als je dan een losse ontvangeraccu gebruikt niet nee. Als je geen accu meeneemt zitten je ontvanger en servo's zonder stroom.
Overigens hebben bijna alle regelaars een BEC. Als jij er een zonder hebt merk je dat snel genoeg (dan gebeurt er niks als je de accu aansluit)

(daarom heet het een BEC: Battery Eliminator Circuit. Het maakt een extra ontvangeraccu overbodig)

Toch verdient het aanbeveling om met 1 vliegaccu (bijvoorbeeld 3S) ook de besturing en video te voeden.
Inzake de regelaar, indien deze een BEC heeft, kan je deze beter niet gebruiken.
Om redenen wordt meestal een aparte (storingsvrije) BEC gebruikt.

Mijn voornaamste reden is dat de BEC van de regelaar toch een ruis over de video laat lopen bij half gas en hoger. Bij een separate BEC (lowest RF noise) heb ik die ruis niet.

groet,
Jacques

Maar krijgt jouw ontvanger dan geen dubbele stroom input voor de servos? zowel via de ESC als via de separate bec?

Rode draadje uit de stekker halen, en met een krimpkousje isoleren. Dan krijgt de regelaar 5Volt van zichzelf, en de overige componenten 5Volt van de separate (low noise) BEC.

helemaal duidelijk! Ga dat eens bestellen op hobbyking, een 2S lipotje van 500mah zal wel genoeg zijn zeker voor de 6 servos van de Funcub?

Ik zou géén extra akku plaatsen. Maar een separate Low Noise BEC aansluiten op je ene hoofdakku (tevens aandrijfakku).

Sterker nog, ik zou eerst kijken of de BEC van je regelaar er "rommel" uitgooit, vaak is een filter voldoende om goed beeld te krijgen. Indien je beeld goed is, dan is een Separate BEC of losse ontvanger akku niet nodig.

Vriendelijke groeten,
Aldert

heb een el cheapo esc liggen van hobbyking, dus ik denk niet dat die zo een filter zal hebben. :D

Maar dat kan ook een lineaire BEC zijn. En mits voldoende sterk voor je servo's en FPV gear, dan goed bruikbaar. Een lineaire BEC heeft namelijk geen/weinig ruis, de ruis die zal komen komt dan van de regelaar zelf (die je toch moet gebruiken).

Back