2,4 GHz Antennes Stobel V3

Hey kids,

Ik ben net mijn ontvanger aan het inbouwen in de Stobel. De 2,4 GHz antennes moeten uit de carbonromp met 90° tov mekaar. Maar waar ?

Is halfweg onder de vleugels, zijdelings de romp uit een goede oplossing ?

Of moeten ze voor de vleugels uit de romp komen ?

Groetjes vanuit het hopeloos ondergesneeuwde Lyon,

Yves

hi yves,

de meetste laten ze een stuk voor de vleugel uit de romp komen , als je ze onder de vleugel laat uitkomen kan je beter niet te veel inverted vliegen met die koolstof d-box :D:D:D turn &burn?

ik denk niet dat het veel problemen zal veroorzaken.

-kristof-

Alles van carbon dan zou ik bij twee korte FASST antennas er eentje onder of boven uit laten komen en dan de andere aan een zijkant. Op deze manier heb je een veel betere ontvangst. Let er wel op dat het onder 90 graden behoort. Er staat nergens onder welke hoek en/of het in het x-y, x-z of y-z vlak moet zitten.

Ik heb bij mijn spectrums en mijn twister bv gewoon aan beide zijkanten eruit. Ik heb nog nooit problemen gehad. Spectrum heeft ook speciale carbon recievers en daar zijn de antennes langer van.

He yves zie dat er zoveel mogelijk antene naar buiten kan ,er probeer die 90 graden te krijgen

gr peter

He yves zie dat er zoveel mogelijk antene naar buiten kan ,er probeer die 90 graden te krijgen

gr peter[/QUOT

Hoi Peter,

Dank voor jouw tip. Het beste lijkt me dezelfde oplossing als bij de Fireworks : één antennedraad naar boven de romp uit en de tweede zijdelings 90° uit de romp. Dit heeft goed gewerkt op mijn Fire'se works'es (nogal ingewikkeld dit meervoud) dus ik probeer het.

Voor het geval dat de V3 toch uit de lucht valt, heb ik alvast nen tweeden besteld :p bij Thomas Eer en Kraut (vrij vertaald).

Groetjes,

Yves

denk dat voor mij de stobel niet voldoet aan mijn verwachting
hoog kan je hem krijgen maar boven blijven is een ander verhaal
is vergelijkbaar met steigeisen

gr peter

De meningen over de StobelV3 verschillen nogal.
Sommigen zijn zeer enthousiast, maar het kan zijn dat een kist gewoon niet past bij je vliegstijl

Gibt es eigentlich schon Erfahrungen mit.... - RC-Network

Loet

Ja Loet, ik ken die thread van Heinz Pfaffinger. Jammer, hij viel uit de boot met Podivin bij PCM (doodjammer, want hij woont net om de hoek van het PCM atelier) en maakte dus een kruis over "Didier's DLG" (wow !!! the "Flow").

Ik vloog in September in Rome met Simone Cavahlo's V3 en was razend (borderline maximatose) enthousiast : of je bent een Topgun of je bent er geen:snipersmile:

Maar dit is gemakkelijk te verklaren : ik heb nog geen vliegstijl, dus alles past (na al die jaren eigenlijk een schande).

Yves
Still crazy after all those years and ...
Still lazy after all those beers.

Back