2.4 Ghz ontvanger en zender

hallo,

ik wil mijn rustler een 2.4 Ghz upgrade geven.
ik heb onlangs al een Latrax Rally gekocht inclusief een 2.4 Ghz zender. zou ik met een andere (merk) ontvanger in mijn rustler met dezelfde zender kunnen rijden? Dit bespaart enorm wat geld en ik rijd niet met 2 auto's tegelijk.

mvg Steven van der voort

Alleen als je een ontvanger van hetzelfde merk hebt, zou dat kunnen. Helaas zijn de meeste merken 2.4 zenders niet onderling uitwisselbaar.

Zelfs al goedkoper:
Modelcraft Pistoolgreep afstandsbediening GT2 2,4 GHz in de Conrad online shop
(vanaf 25 euro geen verzendkosten)

LaTrax ontvanger:
http://latrax.com/images/Latrax-24GHz-receiver.jpg

Traxxas:
New Traxxas Receiver Micro TQ 2 4GHz 3CH 6519 | eBay

Ziet er wel hetzelfde uit, zal wel werken. Maar de zender werkt niet met modelgeheugens, maakt het wel onhandig, zeker met de vele functies verborgen onder de SET knop.

Neem dan zoiets:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/518420/Modelcraft-Afstandsbediening-GT-32-24-GHz?ref=list
De bijbehorende ontvangers zijn ook zeer betaalbaar

Die laatste link van Roelof is wel intressant als je niet te veel wilt uitgeven.

1 zender en 2 ontvangers en geen modelkeuze is geen succes. Zenders en ontvangers moet je niet mee klooien, dat moet goed zijn.

Ik rijd al jaren met meerdere Traxxas modellen op één Traxxas zender. De Traxxas zenders hebben een geheugen voor 20 modellen. Dit is wel een beperkte functie maar je hoeft per auto alleen nog maar even aan de twee potmetertjes te draaien voor de fijnafstelling en gaan. Natuurlijk is een computerzender nog mooier maar voor veel mensen ook veel te uitgebreid en dus lastiger te
begrijpen. Dit nog los van de prijs.
Ik heb beide in gebruik maar voor de kinderen zweer ik bij de Traxxas zenders. Simpel, betrouwbaar en super robuust.

De Traxxas zenders hebben een geheugen voor 20 modellen. Dit is wel een beperkte functie maar je hoeft per auto alleen nog maar even aan de twee potmetertjes te draaien voor de fijnafstelling en gaan.

Als ze de stand van de trims niet onthouden, wat onthoudt de zender dan precies wél dat je spreekt over 'geheugen'?

Ik denk bindgeheugen... De RTR TQ zender kent naar mijn weten geen modelgeheugens.

Hoewel....
The exclusive Traxxas Link™ automatic model recognition software is a breakthrough in "model memory" that makes it easier than ever to enjoy multiple Traxxas Link enabled models without juggling transmitters or scrolling through complex menus searching for model names. Each time the transmitter is bound to a new receiver, it saves that receiver in its memory, along with all the model settings assigned to that receiver. The next time that transmitter and any previously bound receiver (up to 20!) are switched on, the transmitter automatically recalls the settings for that receiver. Just power up the transmitter and the model you want to drive, and the settings for that model are dialed in immediately!

hoi,

heel erg bedankt allen. ik moet als ik met deze zender (van de latrax) ga rijden een andere ontvangersbox plaatsen. met een gaatje om op het knopje SET te drukken. ik ben onlangs naar een paar modelbouwinkels gegaan. daar zag ik een carson reflex wheel. ook een 2.4 ghz systeem voor €45.- ik denk dat ik die dan doe.
zijn er mensen die zo'n zendersysteem hebben? ik zou namrlijk graag weten of deze goed werkt of dat hij problemen heeft.

gr steven

Als ik jou was zou ik de modelcraft van conrad nemen,die Roelof voorstelt 15euro goedkoper dan die carson en werkt perfect,heb er zelf 2 in gebruik.

Back