2.4 Ghz systemen

Oscar

verslagschrijvers
Zo langzaam aan heeft elk merk wel een werkend 2.4 Ghz in haar assortiment.

Zelf ben ik een gebruiker van het eerste uur met een Spektrum DX3 en een DX 3.0 systeem.

SpektrumDX30.jpg

Op de eerste onvanger na ( die zette zichzelf steeds uit en werd door fabrikant omgeruilt )
rijden mij zoon en ik al jaren met deze goed functionerende zender ontvanger combinatie.

Inmiddels hebben andere merken ook systemen op de zelfde frequentie,
maar in hoe verre is er iets uitwisselbaar?

Zelfs spektrum zelf heeft twee typen die niet zondermeer met elkaar werken.

Wie heeft er al getest of de verschillende merken combo's werken?

Zo langzaam aan heeft elk merk wel een werkend 2.4 Ghz in haar assortiment.

Zelf ben ik een gebruiker van het eerste uur met een Spektrum DX3 en een DX 3.0 systeem.

SpektrumDX30.jpg

Op de eerste onvanger na ( die zette zichzelf steeds uit en werd door fabrikant omgeruilt )
rijden mij zoon en ik al jaren met deze goed functionerende zender ontvanger combinatie.

Inmiddels hebben andere merken ook systemen op de zelfde frequentie,
maar in hoe verre is er iets uitwisselbaar?

Zelfs spektrum zelf heeft twee typen die niet zondermeer met elkaar werken.

Wie heeft er al getest of de verschillende merken combo's werken?

Ik heb gelezen op amerikaanse fora, dat een Losi DSM ontvanger op de spektrum zender werkt.

Vele kochten deze ontvanger als 2e omdat ze goedkoper zijn.

Ik neem het risico niet; de link tussen zender en ontvanger is de enige die je met je auto hebt, voor mij gewoon alleen Spektrum spul.

De DX3.0 heb ik ook nog liggen maar niet meer aangeraakt sinds ik de DX3R heb; alle vier ontvangers die ik heb werken perfect met de DX3R.....2,4 Ghz!!! toch wel DE uitvinding van het afgelopen decennium :-)

groet,

Eric

Ik heb bij ons op de club al iemand gezien die een Assan module heeft gekocht bij Hobbycity. Iets van 59 dollar geloof ik. Hij heeft deze in een T3PK gebouwd en vervolgens rijdt hij met ontvangers van 22 dollar die ook nog eens 1/4 van een luciferdoosje zijn! Ideaal en goedkoop. Eerlijk is eerlijk; de module is geen plug en play. Je moet wel een beetje verstand hebben van electronica om hem in de zender te solderen/monteren. Ik weet echter zeker dat hij dit bij belangstelling wel wil uitleggen.

Ik heb bij towerhobbies in America een 2.4 Gigz Futaba ontvanger besteld, voor de FX30 Weet iemand of dat gaat werken op de europese zenders?

Laatst bewerkt:
ik gebruik nog steeds altijd mijn 40mhz zender. Hij heeft een bereik van maximaal 100 meter

Ik heb een Futaba 3PK s wat is het verschil tussen de spektrum en de futaba 2,4 module, en welke is beter?

b.v.d Arnold

ik had die zenderset toevallig net op tijd besteld :p
nu alleen kijken nog ik hem in een andere kleur ga spuiten want hij ziet er nu wel erg lelijk uit:rolleyes:

Back