2.4 ghz

hi ,

even een vraag , wat schermt zoal het signaal van een 2.4 ontvanger af ?

algemeen bekend= carbon , welke materialen hebben ook deze eigenschappen?

ik vraag dit omdat ik kort ontvangstverlies had en ik naar mijn mening niet erg hoog en ver zat (150m hoog en 150m ver)

ik had net een plaatje lood naast de ontvanger in de neus geduwd ,voor ik ging vliegen , een half uur zonder problemen maar dan een seconde of 2 geen ontvangst

-kristof-

Alle electriciteit geleidende materialen schermen 2.4 GHz signalen af.

Een antenne achter deze materialen is niet aan te raden. Die dienen zo veel mogelijk vrij "zicht" te hebben. Afscherming van de ontvanger, dus niet de antenne, zou geen problemen mogen geven.

Alle electriciteit geleidende materialen schermen 2.4 GHz signalen af.

Een antenne achter deze materialen is niet aan te raden. Die dienen zo veel mogelijk vrij "zicht" te hebben. Afscherming van de ontvanger, dus niet de antenne, zou geen problemen mogen geven.

het probleem met dlg's is dat meestal de ontvanger en batterij vooraan in de neus zitten , de batterij zal ook wel nadelige effecten hebben vermoed ik...

ik ga al eens proberen het lood zo ver mogelijk van de antenne's weg te steken en proberen beide antenne's 90° uit elkaar te leggen.

-kristof-

Bij DLG's zie ik de antennes vaak als "snorharen" aan beide zijkanten schuin uit de romp steken. Zo staan ze onder een hoek van 90 graden en hebben de antennes optimaal "zicht".

Bij DLG's zie ik de antennes vaak als "snorharen" aan beide zijkanten schuin uit de romp steken. Zo staan ze onder een hoek van 90 graden en hebben de antennes optimaal "zicht".

Dat is echt zoooooo 2010! ;)
Tegenwoordig zie je dat nauwelijks meer, maar ik leg mijn antenne ook altijd weg van de batterijen het lood. Better safe then sorry!

Kristof,
Tot nu toe nog geen storing gehad. Bij mij liggen de antennes in de romp. Meestal een naar voren en de ander tussen de servos.
Misschien is de voedingsspanning even onderbroken en de ontvanger opnieuw opgestart?

Jeroen

Kristof,
Tot nu toe nog geen storing gehad. Bij mij liggen de antennes in de romp. Meestal een naar voren en de ander tussen de servos.
Misschien is de voedingsspanning even onderbroken en de ontvanger opnieuw opgestart?

Jeroen

jeroen,

ik zal men batterij eens checken , het is een life accu (2s) die ik oplaad zonder balanceren maar ik denk echt dat het stukje lood ermee te maken heeft , ik ga ook eens proberen de antenne's 90° uit elkaar te leggen , de romp acht ik niet verantwoordelijk voor deze storing .

de antenne's zijn echt heel kort op de gigascan 5 , ik vermoed dat ik een lood plaat van 1.5mm dik net voor beide antennes geschoven heb...

Kristof,

ik heb hetzelfde probleem gehad, de antennes van de gigascan ontvanger lagen naar voren richting accu en lood. hierdoor had ik af en toe ontvangstverlies. door de antennes naar achter te buigen, weg van de accu en lood, werd dit probleem opgelost.

Jaap

Kristof,

ik heb hetzelfde probleem gehad, de antennes van de gigascan ontvanger lagen naar voren richting accu en lood. hierdoor had ik af en toe ontvangstverlies. door de antennes naar achter te buigen, weg van de accu en lood, werd dit probleem opgelost.

Jaap

bedankt!

Ik heb futaba 2,4 ghz in 7 verschillene helicopters verbouwt,
tests met antenne 90 graden uit elkaar alle zonder problemen,
de ontvanger staat op 5,5 volt.

Mijn benzine trainer heeft die 2,4 gig in de nouse onder het canoby en niet naar buiten,
met lopende motor achter een eiser container geplaatst ging de ontvanger / zender (weerom achter een auto geplaatst) nog bij 1 km zonder probleem, verder ben ik niet gelopen, omdat ik ook niet verder vlieg,
1 km is veel

s6, Uwe

Ok. zelf vlieg ik ook met Fast maar dan met 6 kanaals ontvanger R6106 HFC.
zou goed kunnen dat het loodje je ontvaher gestoord heeft.
range check en dan zou het goed moeten zijn.

Lyckele

hi ,

even een vraag , wat schermt zoal het signaal van een 2.4 ontvanger af ?

-kristof-

Garnalen, ganzelever en zuurkool schermen serieus af.

Lood is helemaal geen probleem, in zoverre dat je genoeg dikte hebt (>5mm). En dat je start met stadsschoenen, liefst Church als het effe kan

Met welke DLG vloog je dan Christophe ? Stobel of Fireworks ?

No offence buddy, just kiddin' :hammer:See you in Romans I hope (just around the corner for you)

Guitar Slinger

Garnalen, ganzelever en zuurkool schermen serieus af.

Lood is helemaal geen probleem, in zoverre dat je genoeg dikte hebt (>5mm). En dat je start met stadsschoenen, liefst Church als het effe kan

Met welke DLG vloog je dan Christophe ? Stobel of Fireworks ?

No offence buddy, just kiddin' :hammer:See you in Romans I hope (just around the corner for you)

Guitar Slinger

see you in romans ,mucke and herentals?with fasst receiver's in my planes

Back