ik ben van plan om een 2.4ghz radiosysteem te kopen voor mijn wagen (rustler vxl) en aangezien ik eigenlijk nog een newbie ben, zit ik toch met enkele vragen omtrend deze radiosystemen.
Eerst en vooral wil ik gewoon basic blijven, dus ik hoef echt geen vele extra set up opties voor mijn radio zoals de spectrum modellen kunnen én ik wil daar ook niet meer dan 100 euro aan uitgeven.
Dan schieten er een paar 2.4ghz systemen over:
- de traxxas 2.4ghz
- Ansmann W3
- Acoms Technisport (maar die had maar 2 kanalen)
- de radio's van Towerhobbies en Tactic
Mijn voorkeur gaat uit naar de Ansmann W3
Het merk lijkt mij degelijk, de handleiding is duidelijk (heb er al eentje gezien van een andere radio op hun site) en de prijs is goed +/- 75 euro.
Maar mijn vragen voor zulke systemen zijn oa:
- zitten daar automatisch servo's bij? is mij niet altijd even duidelijk uit de beschrijvingen en zou ik er de stock servo van de Rustler VXL op kunnen aansluiten? Deze heeft de waterproof 2075 servo.
Hoe zit het met compabiliteit qua aansluitingen van je eigen servo aan deze radiosystemen.
Want ik veronderstel dat je de servo aansluit aan de receiver...
- hoe worden de receivers van zulke systemen doorgaans bevestigd op het chassis? en meer specifiek, zou de receiver passen in de waterdichte receiver box van de rustler?
- qua instellen van de radio.
Voor de stock radio moet je gewoon je radio aanzetten en dan je ESC aanzetten.
Maar bij 2.4ghz systemen moet je nog de trottle, steering, reverse enz zelf manueel instellen op de radio zelf als ik mij niet vergis of is deze ook "plug and play" om het zo te zeggen?
Eerst en vooral wil ik gewoon basic blijven, dus ik hoef echt geen vele extra set up opties voor mijn radio zoals de spectrum modellen kunnen én ik wil daar ook niet meer dan 100 euro aan uitgeven.
Dan schieten er een paar 2.4ghz systemen over:
- de traxxas 2.4ghz
- Ansmann W3
- Acoms Technisport (maar die had maar 2 kanalen)
- de radio's van Towerhobbies en Tactic
Mijn voorkeur gaat uit naar de Ansmann W3
Het merk lijkt mij degelijk, de handleiding is duidelijk (heb er al eentje gezien van een andere radio op hun site) en de prijs is goed +/- 75 euro.
Maar mijn vragen voor zulke systemen zijn oa:
- zitten daar automatisch servo's bij? is mij niet altijd even duidelijk uit de beschrijvingen en zou ik er de stock servo van de Rustler VXL op kunnen aansluiten? Deze heeft de waterproof 2075 servo.
Hoe zit het met compabiliteit qua aansluitingen van je eigen servo aan deze radiosystemen.
Want ik veronderstel dat je de servo aansluit aan de receiver...
- hoe worden de receivers van zulke systemen doorgaans bevestigd op het chassis? en meer specifiek, zou de receiver passen in de waterdichte receiver box van de rustler?
- qua instellen van de radio.
Voor de stock radio moet je gewoon je radio aanzetten en dan je ESC aanzetten.
Maar bij 2.4ghz systemen moet je nog de trottle, steering, reverse enz zelf manueel instellen op de radio zelf als ik mij niet vergis of is deze ook "plug and play" om het zo te zeggen?