2.5cc uitlaat op 3.0cc motor?

• Topicstarter Topicstarter Dennis-93
  • Startdatum Startdatum
D

Dennis-93

Guest
Ik heb een vraagje, past een 2.5 cc uitlaat. (zie link onder)

Sportuitlaat 2,5 ccm zwart in de Conrad online shop

Reely Uitlaatbochtset 2,5 cm³ Zwart (CB189) in de Conrad online shop

past deze uitlaat op een 3.0 cc motor, de motor is een LRP Z18s Pro?

ascg3181.jpg

Dat past altijd wel, maar of je de maximale prestatie uit de motor haalt met die uitlaat weet ik niet.

M.v.g. Mark

Dankje Mark, weet jij welke uitlaat het beste werkt op deze motor? of welke uitlaat raadt jij mij aan?

Het enige waar je zeker niet fout op kan gaan is de uitlaat die de motorfabrikant adviseerd hoewel ik uit ervaring kan zeggen dat een uitlaat van een andere fabrikant wel eens beter kan zijn maar dat kan je alleen onderzoeken als je ook verschillende tot je beschikking hebt.

Probleem is dat je het nooit zult weten. De 2.5cc en 3CC zijn in principe bijna dezelfde motoren en zal iedere willekeurige uitlaat voor een dergelijke motor werken. Welke er optimaal werkt zou je het internet moeten afsnuffelen naar gebruikerservaringen. Of het voor jou een groot verschil kan maken tussen een willekeurige uitlaat of de optimale uitlaat is een vraag want de verschillen zijn soms wel merkbaar maar in de praktijk niet echt belangrijk.

Ik kan je niet vertellen welke het beste is voor die motor. Ik heb geen ervaring met die motoren namelijk;)
Maar kijk wat rond op internet naar gebruikers ervaringen.

M.v.g. Mark

Back