2 cellen op brushless gezond voor accu?

• Topicstarter Topicstarter Lainke
  • Startdatum Startdatum
L

Lainke

Guest
Hoi,

Ik ben men heli aan het testen en vermits ik nog aan het wachten ben op mijn nieuwe zender waarmee ik de rotorsnelheid kan regelen, was ik dus bezig met men oude zender.

Kanaals 5 is een switch, dus aan/uit voor de motor. Nu is het de eerste vlucht die ik daarnet gemaakt heb en dan heb ik een 2 cellen lipo accu gebruikt 1900mha 20 C, maar er steekt wel een brushless motor op. De bedoeling was om de rotor in de eerste vluchten iets trager te laten draaien en was ik dus op dit idee gekomen, maar nu was de vraag op dit wel goed is voor die lipo accu of doe ik ze zo misschien stuk?

motor gaat niet stuk van een te hoge/lage spanning. (er zijn uitzonderingen bij een erg hoge spanning)
Wat belangrijk hierbij is is de stroom. Die mag niet te hoog zijn. Je lipopakket kan 38A max. leveren. Wat je motor aankan weet ik niet, ik weet ook niet welke motor het is.

Als je normaal dezelfde setup zou gebruiken op 3s, is er helemaal niks aan de hand. Toeren zal wel een stuk lager liggen, stroom gaat ook omlaag. Dus weer een langere vliegtijd. Maar een veel rustigere heli.

Michiel, de inwendige weerstand van een accu is zo laag dat hij veel meer dan 38A kan leveren. Wat jij bedoelt is dat genoemde accu 38A kan leveren zonder daarbij aan levensduur in te hoeven leveren.

@Lainke
Je verhaal is me niet duidelijk, heb je i.p.v. 3 LiPo cellen even met 2 cellen geprobeerd?

Wat ik dus bedoel.

De motor is een Walkera brushless 3200kv, die heb ik in mijn heli steken nu en wou hem testen of alles goed werkte en de eerste vlucht maken... maar dan met een 2 cellen batterij ipv 3 cellen om een lager toerental te hebben van de rotor. Als alles goed draait en de heli vliegt zoals ik het zou willen komt er wel een 3 cellen lipo accu in. Maar die 2 cellen zou dus enkel dienen om de eerst dagen of weken mee te vliegen zodat ik heli onder de knie heb en dan die 3 cellen erin.

Ik heb al vliegervaring hoor, dat is het niet maar heb bang dat de heli te agressief gaat reageren bij een hoger toerental van de rotor.

Back