2 cellen overleden is de rest nog goed?

Luppie

verslagschrijvers
Mijn 8 cellen nihm zender accu werd 1 cel erg warm. Ik kwam hier achter toen ik een stekkertje om moest draaien in de zender vlak nadat ik hem had ingeschakeld. Het plasic smolt er af en ik heb direct de stekker er af getrokken en de cel uit de pack gesloopt.

Ik laad de accu met een cheapo volcraft multifunctionele lader die alleen een rood lampje geeft bij laden en groen bij klaar.

De accu was nog niet leeg maar voor de zekerheid heb ik hem nog een nachtje aan de lader gedaan om niet voor verassingen te komen. De accu is nog geen jaar oud en rond de 25 keer geladen schat ik.

Omdat ik er zeker van was dat er geen sluiting was probeerde ik met één cel minder de stekker er weer aan te solderen op het veld maar waarschijnlijk door de warmte fikte de cel die ik aan het solderen was er ook uit.

thuis de stekker aan de overgebleven 6 cellen gemaakt en de zender aan gezet. Na 5.5 uur aan te hebben gestaan nu geeft hij aan dat de spanning iets terug loopt. Dus was hij misschien overladen? en kan ik er vanuit gaan dat de rest nog goed is of zal ik een goeie lader moeten proberen om te zien hoeveel capaciteit er nog in gaat?

groet

wegsmijten die nimh en een 3s lipo steken van 2650mah.
handig want je kan er langer mee werken.
enkel niet via de zender laden natuurlijk ;-) (lipo uithalen en apart laden)
lipo bij UH

doe dit persoonlijk al 1.5 jaar in mijn FF9.
wel nazien als het kan met jou zender!

orgineel is de zender 6 losse cellen 1,5 volt dus 9 volt. met 8 x 1,2V zit ik al een beetje hoog dus een 3s zal ik maar niet proberen misschien met een vermogensweerstandje er tussen. Maar met deze accu kon ik dagen vliegen zonder te herladen.

idd 6 cellen, daz eigenlijk maar 1,2* 6= 7,2volt (9v geladen
dus inprincipe zou je op e 2s lipo kunnen vliegen. (lipo=3,7*2=7,4 en 8.4 geladen)

het gaat mij er om waarom ze stuk zijn gegaan en is de rest nog te vertrouwen.
of moet ik een goeie lader aanschaffen? ik heb dus een
Voltcraft 230V sekkerlader 4-in-1

dan kan ik het geld voor een nieuwe accu in de zak houden.

Back