2 cells lipo

even een vraag.
wat is de dunste 2 cells lipo ,die je kunt kopen?
Ik heb nu een 1500 mah van 7,4 volts onder het frame van de Frema's Toy hangen , maar die is meer dan een cm dik.
ik heb geen andere plaats , en heb nu wat weinig bodem vrijheid.
wat ik wil weten is dus of er dunnere 2 cells lipos van minimaal 1500 mah te krijgen zijn , die bv langer zijn , want dat maakt mij niet uit.

Alle info is welkom.

Mvg,

Martin.

Hoi Martin.

De cellen liggen nu waarschijnlijk op elkaar, advies is om de cellen te scheiden van elkaar en dan tegenover elkaar weer in serie aan te sluiten, gaat de dikte van 1cm naar 5mm.
Zelf heb ik dit zo vaak gedaan met vlieg lipo's.

Is het snelst en simpelst.

Ger.

Hoi Ger.
Bedankt voor je idee.
ik ben nooit zo handig met die dingen.
kan je ze gewoon los maken zonder kortsluiting te maken ?
of ombuigen?

Geen probleem hoor, maar parrallel wil gewoon zeggen dat je de + draad van beide pkkatjes en de -draad met elkaar moet verbinden.

grtz johan

oh wacht even Antony , je zet gewoon twee van 700 mah aan elkaar ,ik begreep je verkeerd
maar ik heb nu die van 1500 mah ,dus die moet ik dan even strippen.

Laatst bewerkt:
ik heb nu 2 cells op elkaar , dus als ik die van elkaar afhaal , dan is ie dunner.

ach , we zien het zondag wel , goed?

Als je de cellen parallel zet dan krijg je 'n 1S pakket met een grotere capaciteit. Je zult de cellen in serie moeten zetten om 'n 2S pakket te maken (dus de + van de ene cel aan de - van de andere, om vervolgens de verbruiker aan te sluiten op de twee overgebleven draden). Zo staan ze ook geschakeld als je 'n 2S pakket koopt.

Succes

Back