2 eenvoudige kant en klare speedboats gezocht

• Topicstarter Topicstarter jaspov
  • Startdatum Startdatum
J

jaspov

Guest
Ik zoek twee eenvoudige kant-en-klare speedboootjes voor wat spielerei in de vijver achter het huis (misschien een beetje vloeken in de kerk op een modelBOUW forum ;-) )

Ik heb via google al vrij veel gezocht en ben zo ook hier terecht gekomen. In oudere topics vond ik al wat vergelijkbare vragen, en daar was het advies om te kijken naar de Graupner Poolstar of de zigzag racer. Ik heb daar naar gezocht maar goedkoper dan 100 euro per stuk (incl. verzenden vanuit buitenland - dat tikt aan) kan ik ze niet vinden, ook niet tweedehands.

Momenteel heb ik twee bootjes van de Karwei, waren 20 euro per stuk, maar zijn niet tegelijk te gebruiken. Daarnaast sturen ze door één van de twee schroeven stil te zetten, waardoor je in bochten erg veel snelheid verliest.

Ik zoek dus twee eenvoudige bootjes, kant-en-klaar, tegelijk te gebruiken, maar wel met een roer als stuurmechanisme. Heeft iemand een advies, of een tip waar de boven genoemde modellen voor een redelijke prijs te krijgen zijn? richtbudget is 50 euro per boot.

Hallo Jaspov,

In die prijsklasse zijn de meeste boten voorzien van de door jouw niet gewenste tankbesturing, ook de Atlantic Yacht van Hen Long valt in die categorie.

De ander boot is een Kyosho kloon, vaart redelijk maar is door de rompvorm (rondlopende kiellijn) niet op te voeren zonder dat de boot onvaarbaar wordt.

Een béétje fatsoenlijke boot zal duurder uitvallen, zeker als je proportionele (roer)besturing wilt.

Groeten, Jan.

hey,

Als je echt een boot zoekt met een roer van onder de 50 euro kan ik je maar 1 model noemen en dat is de nqd arrow wind. deze heeft een roer dat of vol links of vol rechts gaat(en midden natuurlijk) en het gas is of volgas of geen gas, ik weet dit omdat ik zelf het zendertje heb liggen aangezien ik deze fout mee had gekregen bij een ander vergelijkbaar model.

de snelheid die je van het boeltje mag verwachten is ook niet echt zo daverend en je zult de verkoper moeten vragen voor twee modellen die tegelijk kunnen varen. meestal is er namelijk een 40 en een 27mhz uitvoering.

hier is een link naar de boot: Rc catamaran boot arrow Wind van NQD aangeboden > Modelbouw - Boten > Diversen > kapaza.be

mijn advies zou zijn om wat meer geld erin te steken zodat je iets beters kunt kopen als dit want dit is eigenlijk zijn geld niet waart.

groetjes,

Jelmer

(ps: vul eventjes je profiel helemaal in, dan weten we tegen wie we het hebben)

Dank voor alle suggesties. Ik heb inmiddels contact gehad met de verkoper van de arrow wind, die heeft alleen 27MHz beschikbaar, dus daar zoek ik verder. Hobbytrade heb ik ook benaderd, daar wacht ik nog op reactie.

Volgens mij heeft inderdaad alleen die Arrow wind een roer, die staat ook op Ebay, dus daar ga ik achter aan!:)

Volgens mij heeft inderdaad alleen die Arrow wind een roer, die staat ook op Ebay, dus daar ga ik achter aan!:)

Houd er wel rekening mee, zoals Jelmer al zei, dat het roer van deze boot alleen vol links, vol rechts en een middenstand heeft, dus het stuurgedrag lijkt erg op de tankbesturing van de andere bootjes in deze prijsklasse...

Groeten, Jan.

Dank, helder.

Ik heb nu twee opties, ik kan bestellen bij iemand die twee modellen heeft met verschillende frequenties: een witte 27Mhz en een Rode 40Mhz, kosten 55 euro per stuk.

Bij toeval zag ik de boot echter ook op Ebay voor 29 dollar. Als ik er twee bestel is dat incl. verzenden, en ben ik dus voor 60 dollar klaar, de prijs van één boot hier.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330323154373&ssPageName=ADME:X:RTQ:US:1123

Wat me echter opvalt, en wat de verkoper uit China niet goed kan toelichten is twee dingen:

1) De Chinese versie heeft volgens beschrijving een dual joystick remote, alle andere Arrow Wind modellen hebben een wieltje

2) Deze verkoper levert de boot met twee frequenties, en dan krijg ik rode exemplaren, terwijl bij de andere verkopers de kleur en de frequentie samen gaan

Als die kerel gelijk heeft, dan is het te mooi om waar te zijn, ik ben geen dief van mijn eigen portemonnaie. Zijn er verschillende versies in omloop dat iemand weet?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Jaspov,

De uitleg is een prachtig voorbeeld van ''Chinlish", een staaltje überlulkoek met gegevens van minstens drie verschillende boten...

Als je krijgt, wat er op het plaatje staat, mag je je handen dichtknijpen.

Persoonlijk zou ik geen zaken doen, met mensen die de simpelste dingen, als correcte info bij hun produkt, niet voor elkaar krijgen....

Groeten, Jan.

Het is toch wat gaan knagen nu ik wat meer lees op het forum hier, en de verschillende verkoopsites bekijk. Meerdere personen hebben getipt om net iets meer uit te geven, o.a. om een roer te hebben dat niet alleen vol links of rechts kan gaan. Wat zou een volgende stap zijn, zeg maar tussen de 50 en de 100 euro in, is dat reeel, of zit ik dan toch boven de 100 euro? Ik heb zelf ook een aantal sites bekeken, maar vind het heel lastig om uit de info te halen hoe de besturing werkt.

mijn advies zou zijn om wat meer geld erin te steken zodat je iets beters kunt kopen als dit want dit is eigenlijk zijn geld niet waart.

Het is de arrow wind geworden, twee stuks. Heb getwijfeld over de aquacraft, maar die is meer dan twee keer zo duur.

De boot doet het netjes. Kap sluit slecht, dus hij maakt snel water als hij niet heel goed dicht zit. Vaart verder prima. Had ietsies rapper gemogen nog, maar dat was de tradeoff. Zit stiekum al te denken aan een upgrade van accu, motor of schroef. Motortjes zijn best prijzig, dus zal een accu en of een schroef worden denk ik

Hey,

Inmiddels al vorderingen?

Jelmer

Hey,

toch de tankbesturing?

het upgraden van die boot is niet mogelijk tenzei je alles eruit sloopt en er fatsoenlijk spul in zet, helaas maar waar. ik heb er zelf ook is 8,4 volt op gezet, als je gare cellen hebt gaat dan nog wel maar toen ik nieuwe cellen had was het snel over, ik heb hem toen ook helemaal omgebouwd, was leuk om is de hobby een beetje te verkennen en om een beetje mee te zooien maar daarna toch besloten om het aan de kant te zetten om wat beter spul aan te schaffen.

standaard met een goede ni-mh accu erbij (niet die gare ni-cd die erbij zit) is hij het leukste om te varen want zoals je waarschijnlijk al hebt gemerkt gaat hij in het begin lekker en later super sloom. ook zou ik er niet te veel capaciteit in gooien, dat is namelijk een stuk zwaarder.

het is trouwens ook niet mogelijk om er een andere prop onder te zetten, de as is namelijk 3mm en daar zijn geen props voor, je kunt iets van een verloopje daar voor maken maar dan is het nogsteeds de vrag of de motoren en de electronica dat gaan trekken.

hier nog een toppic van mijn bootje en de verbouwing: een-aantal-vragen-over-mijn-rc-speedboot

de foto's doen het niet meer, als je ze wilt hebben kan ik ze je wel eventjes toesturen, dan moet je eventjes je mailadres pmen

Groetjes,

Jelmer

Laatst bewerkt door een moderator:
Back