2 filmpjes van mij kds 450

Eindelijk me videocamera binnengekregen,
dus gelijk met me broertje samen
wat filmpjes gemaakt.
[URL="
- RC HELI: KDS 450SV[/URL]
[URL="
- RC HELI: KDS450 SV[/URL]

Begin net een beetje 8jes te vliegen,
en side in, na een hoop crashes en veel simmen, heb ik eindelijk een beetje de basis dingen in me vingers.. en wat een plezier beleef je eraan!
wat een prachtige hobby!

was zeker wel winkracht 3a4, maar verbaasde me dat het nog goed tedoen, was, je kan beter een beetje rondvliegen dan hoveren

oja de filmpjes zijn bewerkt, vind het zelf irri, maar me broertje wou het graag doen dus :rolleyes:

Gr Nico

Laatst bewerkt door een moderator:
netjes gevlogen, wat is het toch leuk he dat helivliegen eens je de schrik van wegvliegen en nose in vliegen voorbij bent ;-)

Netjes.
Maar je spint de heli wel HEEEL erg snel op.
Een keer beetje losse bladen en hij hakt je staart er af.
De softstart iets softer maken of opspoelen in Idle up 0 en overschakelen naar 1.
Jupiter Modelvliegclub

hoi,
bedankt voor je opmerking,
maar is dit echt zo erg dan? ik kijk altijd even de heli na voordat ik ga vliegen. ik dacht dat beginners dat alleen doen, omdat ze nog een beetje de heli moeten leren kennen..

maargoed even een off-topic vraagje, mij heli reageerd echt zo scale achtig, daar bedoel ik mee dat hij best traag reageer. komt dit doordat er gewichtjes op de paddles zitten. of ligt het het aan de paddles zelf?

alvast bedankt voor de eventuele reaktie(s)

gewichtjes aan de paddles, deze zorgen voor een vertraging, als je deze echter naar het midden (vlak tegen je as) zou plaatsen reageert hij weer heftiger

maar is dit echt zo erg dan? ik kijk altijd even de heli na voordat ik ga vliegen. ik dacht dat beginners dat alleen doen, omdat ze nog een beetje de heli moeten leren kennen..

maargoed even een off-topic vraagje, mij heli reageerd echt zo scale achtig, daar bedoel ik mee dat hij best traag reageer. komt dit doordat er gewichtjes op de paddles zitten. of ligt het het aan de paddles zelf?

Dat snell opspoelen heeft meerdere nadelen:
- Je tandwielen krijgen een flinke klap te verduren
- Je hele kan weg draaien op gladde ondergronden
- Als je bladen vrij los zitten kun je een boomstrike krijgen.

Bladen moet niet te stak zitten dat ze niet kunnen settelen.
Zet de bladen recht. Til je heli op en hou hem op zijn kant met de bladen horizontaal.
Ze mogen niet door de zwaartekracht naar beneden vallen, pas na een lichte "shake".

Stel je zet de bladen thuis vast op de perfecte stand waar het warm is.
Je komt op je vlieglocatie waar het nu koud is. Je bladen zitten nu losser.
Je spoelt zo snel op en de bladen verdraaien tov de kop door het grote momentum.
Verdraaide bladen kunnen je tail raken ----> Boomstrike.

Het kan heel lang goed gaan maar waarom risico nemen?
Gewoon rustiger opspinnen is veiliger voor je heli.
Er zit niet voor niets een softstart op veel regelaars :p

P.S.
De gewichtjes meer naar binnen maakt inderdaad je heli agressiever.
Ook minder stabieler trouwens. het is een trade-off.

Gaat wel lekker zo Nico, Ziet er goed uit :)
Wat walter zegt is wel waar hoor, iets softer opspinnen is geen overbodige luxe.

Sja, als je weet dat het niet zo slim is, waarom dan toch laten zien?
Als je een stuk of dertig hechtingen moet laten zetten in je been of maagstreek of in het gezicht van de gene die het aan het filmen is....
Plaats je die foto's dan ook even hier ;)
Je vertrouwt je spullen echt teveel, wees a.u.b. voorzichtig.

Grt,
Eric

Wil je niet met opzet vervelen met dit soort mededelingen hoor Nico ;)
Maar het kan zomaar gebeuren, en ik wil wel dat iedereen dat beseft op het moment dat ze zo'n stunt uithalen.
Verder zijn het coole filmpjes!

Eens met onderstaand,

Ik durf dat niet in m'n huiskamer :)

Krijg ik ook tikken van de misses, omdat alles omver ligt ben ik bang... ;)

Leuk filmpke maar kiek goed uit indd.

Wil je niet met opzet vervelen met dit soort mededelingen hoor Nico ;)
Maar het kan zomaar gebeuren, en ik wil wel dat iedereen dat beseft op het moment dat ze zo'n stunt uithalen.
Verder zijn het coole filmpjes!

Ja ik snap je input ericW, en van de andere ook natuurlijk,
fijn dat jullie+Eric verder wel positief zijn en de filmpjes leuk vinden, :)

Gr Nico

Wel, ik heb die les heeel vroeg in mijn carrière gehad...mijn eerste CP-heli was een Protech Zoom 450, iets groter dan een T-Rex450, vliegt met 350 mm blades.

Ik was die aan het opspinnen in de woonkamer, niet met de bedoeling om te vliegen, maar om te zien of alles netjes liep, en om dan geknield te checken op bladspoor...ik had toen nog niet met een CP gevlogen.

En plots, om één of andere reden, raak ik de throttlestick tijdens het bukken, de heli schiet als een raket omhoog, ik had - onbegrijpelijk maar waar - de stick zeer snel terug vast en duw 'm naar beneden, waarop hij op 10 cm van het plafond als een pijl terug naar beneden schiet, en vreemd genoeg komt hij zachtjes terug op de grond waar ik onmiddellijk de throttlehold aanzet. Geen schade aan mezelf, aan de woonkamer of aan de heli. Maar een enorme schrik gepakt, en sindsdien veel voorzichtiger geworden. Nu ik kan vliegen heb ik wel met m'n T-Rex250 binnen gevlogen, de nieuwe woonkamer is wel wat groter, maar ik heb het er toch niet op. Geef mij maar de ruimte....

Back