2 kapotte servo's

nando

Forum veteraan
Ik was zaterdag aan het vliegen met mijn Zagi, en ik lande hem en iemand anders gooide hem weer de lucht in, komt hij gelijk naar beneden zetten.
dus ik check of de roeren het nog doen en 1 doet het niet.
Eerst eens de servo opnieuw aansluiten maar nog steeds niet, en hij begint ook behoorlijk warm te worden.

Dus ik haal hem uit mijn model en bekijk hem en haal hem helemaal uit elkaar en zet hem daarna weer in elkaar.
Maar het helpt niks. :cry:
Het printplaatje word heel erg heet en er staat ook geen spanning op het “motortje”. (je kan het heveltje bewegen)

Ik haal op dat moment een servo uit een ander model en ga weer lekker vliegen.

Maar nu ben ik na een vlucht gister mijn instellingen aan het veranderen en houd de andere er ook mee op, met de zelfde hitte van de servo. :cry:

Het gaat om 2 gws pico std servo’s van 5,4gram, met een jeti rex 5 ontvanger, die gevoed word door de bec van een slim 26be, op 2s2p 2400 7,4v lipo.

Waardoor kan dit gebeurt zijn? Heb ik te kleine/slappe servo's gebruikt?
Zijn die gws servo's niet zo duurzaam? (ik heb ze nog geen jaar denk ik)
of toch iets verkeerd met de bec, of iets totaal anders?

Ik heb nu dymond sero’s erin zitten maar die gaan vervangen worden zodra ik ze nodig heb voor een shock, en ik heb nog zo een gws servo die ik er dan weer in wou doen maar vertouw het niet meer zo.
Misschien kan ik ze beter vervangen door iets grotere?

Nando.

ik gok dat ze electronica overbelast is geweest. GWS is simpel spul, beter een grotere variant erin ;)

Dit klinkt als doorgebrande motortjes. De elektronica wordt dan loeiheet doordat het motortje sluiting maakt (sleepkontaktje doorgebrand en naar de andere kant van de collector gedraaid).

Tja, daar had ik nog niet aan gedacht, doorgebrande motortjes.
klinkt logies en is denk ik niet te repareren :(.

Nu even naar een permanente vervanging kijken.
Het is een vliegtuig die is bedoelt voor combat dus een beetje stevig is erg handig, maar ik moet natuurlijk mijn budget wel in de gaten houden. Dus ik zat weer te denken om gws te nemen maar nu een behoorlijk slagje groter. Goede kwaliteit/prijs verhouding volgens mij.

GWS NARO MAX BB, 14g, speed=15 sec/60° en 1,8 kg-cm
of PARK hpx, 19g, speed=10 sec/60° en 4,2 kg-cm

Ik denk toch dat ik voor die 5gram de mooiere park neem. Tenzij iemand een goed tegen argument of andere suggestie heeft.

Nando.

Back