2 lipo accu's zwaar onderladen

ik heb 2 3 cels lipo accu's die zwaar onderladen waren 1 zender accu en 1 normale. de normale weet ik niet hoeveel volt hij nog was maar de zender accu was nogmaar V1.5 ik heb dit heel voorzichtig opgeladen en ben er constant bij gebleven maar is dit nog veilig te gebruiken?

In een zender is de belasting niet zo zwaar dus dat zal nog wel meevallen , al zal de accu wel een flinke klap hebben gehad en waarschijnlijk niet meer wezen zoals ie hoort.

Verminderde capaciteit moet je sowieso rekening mee houden ;)

De normale is een aandrijfaccu :?:

In dat geval loop je het risico dat ie bol gaat staan als je hem zwaar belast , lipo's zijn nou eenmaal gevoelig voor te ver leeg trekken ;)

1,5 volt in totaal voor een 3 cel lipo?

hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
misschien een goede lipo saver op je verlanglijstje zetten, of je afslag in gaan stellen...

over de veiligheid ervan..
ze hebben gewoon een ontzettende oplazer gehad.
Je kan dus niet verwachten dat ze nog dezelfde prestaties leveren.
Maar de enige manier om te kijken of ze nog werken, is door te kijken wat ze doen als je ze gebruikt...

Als je oplaad, moet je in de gaten houden of ze warm worden (en ergens neerleggen tijdens het laden dat je ze ziet, stel er gebeurt iets is het prettig als je in kunt grijpen). Warm worden is dan een teken dat het niet goed gaat.
Ook met ontladen, let op of ze niet extreem warm (hand branden = veels te warm) worden, of bol gaan staan.

Zeker het bol staan is een teken dat hij overleden is.

Succes

ok ik heb ze rustig op geladen maar het aantal volt in de accu's daalt wel snel mischien kwestie van paar keer opladen en ontladen

oja zender accu vergeten zender uit te zetten :p en die andere heb ik geen idee van zat opeens veel te weinig volt in. kon hem alleen nogmaar via nimh charge opladen 1 minuut nihm charge en toen kon die weer op lipo gewoon. hoe hard mag je lipo's eigenlijk dischargen?

Laatst bewerkt:
Back