2-literfles??

Aparte vraag misschien, maar welke 'dranken' ofzo zitten nog in bruikbare 2-liter flessen?

Zoek 'n mooie ronde 2-literfles (degene die ik nu heb is in het midden 'geknepen', das niet handig, en redelijk zwak) als kero-tank.

Kan in de supermarkt alleen nog 1.5L vinden, en van die rare 2L cola flessen.

Is zoiets nog te koop? (hoeft niet lekker te zijn, inhoud knikker ik wel weg ;))

Bij de lidl en aldi, van allerlei soorten goedkope frisdranktroep in 2l flessen. Of ze bruikbaar zijn voor wat jij wilt.. geen idee :P

Hmm, Lidl en Aldi in de buurt! Ben bij te dure supermarkte geweest (Super de boer/ AH) denk ik, daar hadden ze allen 1.5L goedkope troep :)

Hoi Hanzl, die flessen die jij bedoeld zijn bijna niet meer te krijgen, je hebt hem waarschijnlijk als brandstoftank voor je nieuwe kist nodig? In mijn eerste turbine kist (1997) had ik ook zo'n PET fles zitten, deze waren toen nog eenvoudig van vorm en errug sterk. Tegenwoordig bezuinigen ze op alles om maar meer winst te maken, die flessen krijgen allerlei apparte vormen en dat moet ook wel voor de sterkte omdat ze zo vreselijk dunwandig gemaakt worden, scheelt weer hoeveelheid plastik. Die oude van mij kon je gevuld vanaf 4 verdiepingen naar beneden lazeren en niet kapot te krijgen, kan geen kevlar tank tegenop...... Ik zou zeggen nog effe verder zoeken, misschien vind je er nog ergens een.

Groetjes,
Gerald

Deze was gemaakt van een spa-fles, lekker recht-toe-recht-aan en dus makkelijk in te bouwen;
GroteFoto-CLPESY6W.jpg

Ja, zo'n fles inderdaad (en inderdaad voor de MB339)

Heb dus al wel een fles (zat er in), maar die is 'geribbeld', en in 't midden een stukje nauwer. Laatste beetje brandstof wat 'voorin' blijft liggen heb ik dus niks aan... Stevigheid mag best ietsje minder zijn, maar wel een fatsoenlijke vorm. Bijna alles van 1.5L zou passen (spa&fruit enzo), maar ik wil toch wel 2L voor de 120sx.

Morgen de Lidl es bezoeken, en als 't niet anders is maak ik dr wel zelf een van glasmat+epoxy (kevlar vind ik wat overdreven), kan ik 2x 1.5L als mal gebruiken, en meteen es experimenteren met 'baffles'.

Misschien is dat laatste sowieso wel een leuk experiment... Mocht dat gaan gebeuren volgt er zeker een draadje ;)

Morgenochtend trouwens afgesproken op 't veld om de motor voor 't eerst es te laten lopen. Mn eerste kerostart, dus wil die graag buiten 't toestel uitproberen. Als ik 't starten een keer heb gedaan, gaat 'ie meteen de MB339 in, want die is eigenlijk zo goed als af.. (pijp moet ik alleen nog opmeten/bestellen)

Grtz,
Hans

Die flessen van de LIDL of Aldi zijn wel van die hele zachte flessen..

Dat hele zachte kan ik wel mee leven. Crashen moet je toch niet doen ;)

Voordeel is als de ontluchting verstopt is, de tank toch leeggezogen wordt :)

Misschien een ski-toerist aanspreken om in Oostenrijk een lege fles almdudler mee te brengen. Flessen zien er uit als mat glas en zijn zeeeeer hard. Men zou denken dat het plexiglas is maar toch is het plastiek.
De inhoud is trouwens nog lekker ook.

en in 't midden een stukje nauwer. Laatste beetje brandstof wat 'voorin' blijft liggen heb ik dus niks aan...

In dat geval zou je de fles onder een hoek kunnen installeren/ophangen met de voorkant naar boven, zo zullen ook de laatste resten naar achteren stromen. (mits dat past in je MB)

Grt,
Gerald

Haha, bier? In hongarije hebben ze dat blijkbaar ook in 2L PET

Maar om alleen voor de fles helemaal daarnaartoe te rijden??... ;)

Bij de Auchan in La Couronne hebben ze mooie 2 liter water-flessen, kosten echt niets, 6 flessen met inhoud ;-) voor € 1,--, maar je moet er natuurlijk wel een stukje voor rijden .. (La Couronne, ligt vlak bij "ons" kasteel "La Rochandry" bij Mouthiers sur Boême (zie Google) en dat ligt weer dichtbij Angoulême in de Charente) ...

Aparte vraag misschien, maar welke 'dranken' ofzo zitten nog in bruikbare 2-liter flessen?

Zoek 'n mooie ronde 2-literfles (degene die ik nu heb is in het midden 'geknepen', das niet handig, en redelijk zwak) als kero-tank.

Kan in de supermarkt alleen nog 1.5L vinden, en van die rare 2L cola flessen.

Is zoiets nog te koop? (hoeft niet lekker te zijn, inhoud knikker ik wel weg ;))

Hans, je hebt dus al een 2 liter fles alleen die vernauwing in het midden moet er uit.
Probeer eens om een stuk balsa of dun plaatmateriaal om de fles te wikkellen en dit netjes vastzetten met tape.
Vervolgens kokend water in de fles gieten, dop er op en via je tanknippel in de dop met een fietspomp een beetje op druk zetten. vlgs mij moet die vernauwing en andere rare ribbels er zo uit gaan. Pet flessen worden nl ook dmv warmte in en mal geblazen. Ik denk dat de fles bij 100 graden wel flexibel genoeg wordt om de vernauwing er uit te blazen.
Petfles - Wikipedia
smelttemperatuur 80-250 graden.
Wel oppassen dat je je niet verbrand!

Groeten Arjan

Klopt helemaal,
Ik maak al jaren zo mijn tanks. Neem een verfbrander ( zo'n hete fohn) en een compressor of pomp.

Indien je geen druk op de fles zet, maar alleen verwarmd, dan krimpt op die plek de kunststof, dus wordt de fles op die plek smaller.
Pomp je de fles op ( 2 a 3 ato), en verwarmd de fles op de plaats, waar deze dikker moet worden, en dan zal je zien dat dit prachtig gaat. Is het op die plek teveel naar buiten gekomen? even wat van de druk weglaten lopen, en het wordt er weer smaller.

Een 1,5 liter fles kan je makkelijk naar 2 liter vormen ( dikker maken en de bodem die vaak naar binnen gevormd is, naar buiten drukken.)

Even oefenen en je gebruikt geen andere tanks meer. Zo kan je ook eenvoudig elk model hoppe tank maken, of zelfs lucht druk tanks voor remmen retrac etc. Ik heb ze getest to 10 bar gebeurt niets. Bij een crash geeft het een mooie boem. :-)

Jacques

Heb 't inderdaad even geprobeerd, werkt inderdaad super! Verfbrander en luchtpomp voor mn retracts gebruikt.

Goeie tip inderdaad!

Back