2 maanden werk en eindelijk gevaren

• Topicstarter Topicstarter Nelis
  • Startdatum Startdatum
N

Nelis

Guest
Hoi iedereen,

Ik heb de behoefte om na ongeveer 2 maanden werk af en aan (min 3 weken vakantie) aan mijn nieuwe seawind zeilboot het resultaat te showen aan de community:)

Afgelopen zaterdag voor het eerst wezen varen met een goede zucht wind en het beviel uiterst goed.

Enjoy:)

zeilbootje_klein_01.jpg

zeilbootje_klein_02.jpg

zeilbootje_klein_03.jpg

zeilbootje_klein_04.jpg

zeilbootje_klein_05.jpg

zeilbootje_klein_06.jpg

zeilbootje_klein_07.jpg

zeilbootje_klein_08.jpg

zeilbootje_klein_09.jpg

zeilbootje_klein_10.jpg

Groeten,

Niels

Fbortel:
Bedankt voor het welkom:)

Pendelaar:
Ik heb een foto gemaakt van me zeil tegen de muur geplakt en daar op A4 formaat een printje bij getekent. daarna met potlood licht de print uit de hand vergroot op het zeil getekent waarna ik ben gaan inkleuren aan beide kanten met een zilver stiftje van "sakura" wat ik in een magazine winkeltje heb gekocht. het was helaas wel een 0.7 mm stiftje dus heb ongeveer 2 dagen lopen stiften. In totaal een goede 10 uur mee bezig geweest als het niet meer was.

Vond het wel het werk waard daarantegen.

Greets,

Zeer knap gedaan maar wat ik me afvraag, op foto 1 zijn de grote gedeeltes wit van kleur en op andere foto's zijn deze weer grijs van kleur.
Heeft dat te maken met de licht inval ?

Verder bijzonder mooi.........

Kun je ook eens een detailfoto van de zeilen maken, ik wil wel eens zien hoe de kwaliteit van jouw schilderkunst van dichtbij er uit ziet.

Ben nu reeds al jaloers.....

Pendelaar

Natuurlijk ook een welkom van mij.
Dat van die zeilen viel mij ook op. Strak werk!
Ik wacht ook op nadere info.

Toch een vraag:
Wil je de foto's even verkleinen naar 800 x 800 max. (Dat is het max hier op het forum.)
Nu moeten we naar rechts scrollen om de zijkant van de foto's te kunnen zien (en de tekst wordt er ook door uit z'n verband gehaald)

Succes,

Wim

Pendelaar:

De grote delen zijn gewoon standaard wit zeildoek waarbij de striping een grijze metellic reflectie look heeft. wat jij ziet is denk ik gewoon een lichtsinval verschil. De metellic kleur heeft hier een erg mooie werking op in de zon.

wat betreft de schilderkunst van dichtbij...... het kan beter na 2 dagen hard stiften was ik het wel zat en heb het zo gehouden. Ik wist niet eens of het wel goed zou houden ook al heb ik het wel getest met een klein stukje doek van hetzelfde materiaal. Ik zal een foto proberen te maken of een detail stukje van een van de oorspronkelijke foto's.

Wimg

Ik wist niet van de max resolutie hier op het forum en zal ze verkleinen.

groeten,

Niels

Hierbij een close-up detail van me zeil. Originele foto is 3400x bij zoveel qua resolutie maar dit was de beste waarbij je het zei goed zag.

hij is alsnog niet superscherp maar mocht het nog nodig zijn zal ik alsnog wat close-up fotootjes maken.

zeilbootje_klein_11_detail.jpg

groeten,

Niels

Pendelaar zei:
Zeer knap gedaan maar wat ik me afvraag, op foto 1 zijn de grote gedeeltes wit van kleur en op andere foto's zijn deze weer grijs van kleur.
Heeft dat te maken met de licht inval ?

Ik zie hetzelfde verschijnsel en ik denk dat we aan de achterzijde de "grijze" kleur zien. Dit is dan de schaduw van de witte afbeelding op de andere zijde. De stift zal het licht daar minder doorlaten.

Wim

ps.
Dank voor het verkleinen. Leest een stuk beter zo. :wink:

Ik blijf het zeggen......prachtig.

Volgende vraag: waarom een Gekko als afbeelding ?

Zie je toch niet echt veel, geen, hier in ons kikkerlandje.

Als ik jouw kunsten eens wil gaan toepassen, heb je dan nog enkele tips of punten die je achteraf zou willen verbeteren.

Pendelaar

Pendelaar:

Een gecko vanweg dat dit mijn bedrijfslogo is. Ik vond het gewoon leuk om deze te gebruiken:).

En tips hmmmmm...... zorg ervoor dat je goed test of de inkt gaat uitlopen (ik weet dit nog steeds niet ), bij mij kwamer er spetters op en gebeurde niks maar mocht je erover wrijven denk ik dat het wel een klein beetje af zal geven in het begin.

Verder kan je heb beste ervoor zorgen dat je een wat dikkere stift erbij heb liggen voor de wat grotere afbeeldingen/delen.....tenzij je gevoeloze vingers wilt hebben;) dan raad ik het juist aan.

greets,

Nelis

@ Niels
mooi gedaan joh!! 8O

ziet er inderdaad van dichtbij ook zeer strak uit, wat een werk met zo'n klein stiftje

:thumbsup:

groeten johan

Heb ook maar eens een zilverschrijver ter hand genomen, maar ben toch niet echt kapot van het resultaat.
Je krijgt het niet echt egaal mooi zilver, zilverkleur is wel moeilijk om netjes te krijgen.
Ga het ook eens proberen met andere kleuren cq stiften. Kijken of dat mooi egaal kan worden. En anders iets met dunne plakfolie.

Pendelaar

plakfolie kan ook goed werken mits het zeil er niet stug van word......

Je heb gelijk met de egaliteit van het stiftwerk. Zilver is redelij klastig egaal te krijgen heb ik gemerkt.

Back