2 meter akula - goedkoop?

Discussie in 'Duikboten' gestart door Helipilot, 10 mei 2010.

  1. Helipilot

    Helipilot

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Tiel (Passewaaij)
    Dag duikbotenvaarders,

    Ik wilde mijn project eens even voorstellen. Ik ben wat dat betreft nieuw in duikboten, op een robbe seawolf na van een paar jaar geleden heb ik mij nooit met deze sector bezig gehouden, ik ben meer van het vliegen!

    Maargoed, ik zag een paar jaar geleden een erg groot model van een Los Angeles class boot in Friedrichshafen, en de aanblik van die enorme zwarte sigaar is mij toch altijd bijgebleven, in ieder geval wilde ik toch ook wel een keer zoiets bouwen. Ik heb zelf erg veel met de Russische akula, dus dat leek mij een leuk voorbeeld.

    Aangezien ik zelf nog student ben en financieel toch niet erg veel mogelijkheden heb, is het dus niet de bedoeling een hoogtechnisch wonder te bouwen, zoals ik ze vaak in het forum langs zie komen. Ik vind het meer leuk om het gewoon te proberen te bouwen en zolang het enigzins op een akula lijkt...prima!

    Op deze manier ga ik dus oorspronkelijk ook puur van een dynamisch duikend model uit, door het formaat zal er later nog wel een duiksysteem in kunnen.

    Een beetje krassen met een stabilo en een rekenmaschine voordat ik op deze tekening uit kwam:
    [​IMG]

    Het is de bedoeling het model van piepschuim te maken, afgekeken van forumleden, opgehangen in een soort standaard. Hierna probeer ik het model dan glad af te werken en te glassen.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Met de gloeidraad rommelen..
    [​IMG]

    Marijn
     
  2. Helipilot

    Helipilot

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Tiel (Passewaaij)
    En dus ging ik verder, tot de halve garage wit was, wat een zooi geeft dat spul!

    De neus heb ik met de hand bijgesneden en naderhand met een schuurblok enigzins afgerond.
    [​IMG]