2 meter DLG

Ik zie geen toegevoegde waarde. De bereikte starthoogte op het filmpje is niet om van in een jubelstemming te komen.

is een leuke voor mijn werptechniek... Bij mijn mini gaat de tip zelfs af en toe bijna de grond in...
Word je dus mooi gedwongen om vlak te gooien!

Wel leuk dat ze het gedaan hebben in ieder geval, zal wel lekker zweven gok ik, maarja, dat doet de mini ook...

Bij voldoende belangstelling kunnen we volgend jaar een Maxi klasse beginnen.

Ik ben helemaal voor. De Nederlands Kampioenen F3K stromen door naar de Maxi Klasse. Eigenlijk net als de Mini-Kampioenen die niet meer mee mogen doen bij de Mini's en dus doorstromen naar F3K.

Bas, werkelijk, een briljant idee.:mrgreen: Dat schoont het F3K een beetje op.

Peter Aanen en jij dus aan de Maxi klasse. Ik wil buiten mededinging wel meedoen in de Maxi-klasse.:p

Loet

Oh jee, ik merk dus dat ik vooral niet mijn best moet doen op wedstrijden. Voor je het weet moet ik een nieuwe en vooral duurdere kist kopen. Straks wordt het nog een dure hobby :mrgreen:.

Oh jee, ik merk dus dat ik vooral niet mijn best moet doen op wedstrijden. Voor je het weet moet ik een nieuwe en vooral duurdere kist kopen. Straks wordt het nog een dure hobby :mrgreen:.

dat is het al lang hoor :) bij mij toch :p

eerst begin je... en dan zeg je... ohh dit is goed genoeg voor me, ik red het hier wel mee.
en 2jaar later zit je met 26 vliegers en mega veel servos en ontvangers omdat je niets wil ombouwen...
je zoekt dan van ellende wel 2de hands spullen hoor :)

Peter Aanen en jij dus aan de Maxi klasse. Ik wil buiten mededinging wel meedoen in de Maxi-klasse.:p
Loet

Hoezo buiten mededingen?? Je hebt nog twee wedstrijden de tijd om de titel op te eisen, dus ik zou maar snel beginnen met de bouw van je 2 meter IrritantalusMaximus.

P.s. Als we zo door gaan vliegen we over een paar jaar weer samen met Arno zie: ash-31-mi . Dit ontwerp is geschikt voor zowel rechts- als linkshandige werpers.

Bas

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou, nou 2 meter DLG man da's toch voor watjes.
Alles boven de meter of 4 dan tel je pas mee

6meterDLG.jpg

naar het schijnt zijn Tstaarten nogal kwetsbaar voor te DLGen :mrgreen:
je hebt een vreselijke miskoop gedaan wat mij betreft :p hehe

lieren met echte zwevers raakt uit de mode.. Die worden tegenwoordig ook met een wegslinger-inrichting ge-DLG-t :). Nog een klasse erbij!

ff een brainwave: Wordt het startveld ook groter bij de maxiklasse? Of komt er gewoon een extra EHBO doos?

neej trekt op niet veel...
ik zie ook niet in wat nut het zou hebben... is alleen maar moeilijker om het hoogteroer aan te gaan sturen :)

T-staart?

2 redenen:
  • een hoogteroer wat ver naar achteren zit is goed voor de stabiliteit en het zwaartepunt
  • Bij landen in hoog gras wordt het stabilo minder belast (dat is de reden dat veel 1:1 zwevers een T-staart hebben)

Hmm.... beetje :offtopic:

Kruisstaart

Dat heet een kruisstaart. Volgens mij is die aërodynamisch niet ideaal.
Maar... de meeste F3J kisten hebben er een :confused:

2 redenen:
  • een hoogteroer wat ver naar achteren zit is goed voor de stabiliteit en het zwaartepunt
  • Bij landen in hoog gras wordt het stabilo minder belast (dat is de reden dat veel 1:1 zwevers een T-staart hebben)

Volgens mij zijn daar twee hele andere redenen voor:

1
2

Laatst bewerkt:
2 redenen:
volgend mij heeft een Tstaart maar 1 voordeel... het draagt beter... en waarom? omdat de stabilo ver boven de wervelingen van de vleugel uitzit en dus in veilige stabiele lucht...
het landen van een Tstaart is net zwakker (ik heb 3vliegers met Tstaart)

een Vstaart zou op een DLG best te doen zijn, en het zou ook veiliger landen zijn in tegenstelling tot het richtingroer nu...
maar het zou alleen iets meer uitbreken vrees ik.
dat zal ook nog wel de reden zijn waarom ik nog geen DLG met Vstaart gezien heb :)

sorry dat ik helemaal offtopic ga nu :p

Back