2 motorige trainer

Ben op zoek naar een 2 motorige trainer; kit of ARF. Heeft iemand ervaring of een voorstel?

Titan Attack van Titanic-Airlines. spotgoedkoop en vliegt perfect.
tia_std.jpg

http://www.titanic-airlines.de/tia/tia_main.htm

Of als het een rolroer trainer mag zijn dan de musketier
Mk2022.jpg

http://www.titanic-airlines.de/musketier/musketier_main.htm

Hoi,

Ik kweet niet of je gevordert ben, maar anders moet je echt een Twinstar nemen. Het is een makkelijk vliegende kist. Waar je veel lol mee kan hebben. :lol:

Gr. Kelvin

Inderdaad een beauty. En de meeste acro-figuren zijn, zij het iets trager, gemakkelijk uit te voeren. Bovendien is het bijzondere geluid van de 2 motoren zondermeer fantastisch.
Bij www.nemech.be voor 80 euro. Zie ook video's ( www.nemech.be/multi_media.htm

Red_Baron

Ziet er leuk uit. En een DC3? Wordt ook vaak aangeraden als een instapmodel voor 2 motorige kisten.

Ik ben zelf niet bekend met deze toestellen, maar je kan ook kijken naar de Graupner Partenavia (houtbouw) of de gfk Partenavia's van Bichler. :)

Hoi,

Als je een beginner kist wilt moet je geen DC 3 nemen. Het is namelijk een vliegtuig met de romp op de vleugel. Dan zit het zwaartepunt op de vleugel. Dan is een vliegtuig moeilijker te besturen. Dan raad ik je eerder een Twinstar aan, en het is ook een duurzame kist. :)

gr. Kelvin

Volgens mij gaat het er hier meer om te leren om te gaan met een twin en minder om te leren vliegen. Lijkt me ook niet echt handig om dan meteen te beginnen met een twin.

i.d.d, eerst weten of het om het vliegen met een twin gaat of om het totaal nieuw te leren. Als het om het vliegen gaat met een twin, heb ik zeer goede ervaringen met mijn Beechcraft. 2x 7cc, erg mooi geluid, komt binnen als een trainer, beetje gevoelig met wat meer wind, en altijd veel bekijks. is geen kit of bouwdoos of ARF, maar vergrote versie van de beechcraft van VTH (voor foto's even kijken bij vliegende schaalmodellen)

Arvid zei:
Volgens mij gaat het er hier meer om te leren om te gaan met een twin en minder om te leren vliegen. Lijkt me ook niet echt handig om dan meteen te beginnen met een twin.

Op basis van wat de brave man allemaal bouwt (Huib, ik bewonder uw denk-en bouwwerk op basis van je gedeelde foto's op dit forum) ben ik ook niet geneigd om te denken dat dit een "beginner" is. Ik zou gaan voor een Multiplex Twinstar. Vliegt mooi strak, van rustig tot behoorlijk snel, en je kan altijd experimenteren met diverse motorisaties.

Maar er is een enorme keuze op modelbouwgebied, snuffel eens wat rond op het web, in catalogi, ... (oh ja, ik vind die DC 3 ook prachtig, maar heb op RC Groups niet veel goeds gelezen over de versie van GWS)

Was even weg, maar hier ben ik weer. Raffie bedankt voor zijn lovende opmerkingen, ging er zowaar van blozen.

Wat betreft de kist was ik eigenlijk op zoek naar een brandstof model en dat heb ik helaas vergeten er bij te zetten. Zo te zien zijn er eigenlijk overwegend elekto's. Ook in diverse catalogie vond ik eigenlijk geen twee m brandstof. De enige die ik ontdekt heb is de Partenavia van Bichler waar Jonathan mee kwam. En dan is er natuurlijk altijd nog de optie van de DC-3 van Top Flite.

Iedereen in ieder geval bedankt voor zijn reacties. Ik ga alles eens op een rijtje zetten en kijken wat er dan uit komt.

Hee Huib,

Vergeet de Twin Ace niet:
Twin%20Ace%209.jpg

2 motorig en brandsrof, leuke kist om mee te oefenen.
(al moeten wij daar nog steeds mee beginnen :oops: )

Voor meer foto`s kijk eens op mijn site.

Greetingz,
Berto.

als je een keer een afspraak maakt, kan ik mijn 2-motorige Beechcraft (2m, 2x 7cc 2-takt) wel een keer voorvliegen. (Wapenveld, vlakbij Zwolle) Ik wil wedden dat je meteen verlieft bent. ;-)

mwah, vlieg kruissnelheid idd halfgas, maar met opstijgen wel prettig, alhoewel als de wind goed staat, (over lengte van het veld) om met halfgas op te stijgen wel zo mooi is. 30 meter op zijn voorpootjes 8O 8O erug mooi!

Back