2 Regelaren werkt niet goed

Hallo,

Ik heb een tijdje terug twee nieuwe regelaartjes aangeschaft, dit omdat ik mijn oude heb verkocht...

Nu zit ik met 1 probleem.
Steeds als ik gas geeft, lijkt/is het zo dat 1 motor harder gaat draaien dan de ander... soms, is dat niet het geval, maar in de meeste gevallen wel.

Nu is mijn vraag, wat kan hier de oorzaak van zijn?

Iedere regelaar heeft zijn eigen accu en motor. Het zijn BEC's, dus voorzien van eigen stroom, kan het zijn dat de accu van de ontvanger hier de oorzaak van is?
Als ik de schakelaartjes van mijn regelaartjes uit zet, kan ik ze nogsteeds aanzetten door middel van mijn ontvanger accu, en als ik 1 schakelaar gebruik van een regelaar, gaat ook alles aan... Wat klopt er niet?

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Mvg, Jeremy.

hallo jeremy

bec en een ontvanger accu ??????
koppel de twee rode draden van je regelaars af (voorzichtig uit de plugjes halen )en afplakken dan zullen er reeds een deel van je problemen opgelost zijn
maar waarom nog een ontvanger accu als je bec hebt ???
wil je die ontvanger accu niet gebruiken laat dan van 1 regelaar de rode draad zitten

RDFM kan ook helpen hoor

groetjes raf

Hallo Raf,

Bedoel je de rode draadjes vanaf de regelaar naar de ontvanger zelf? die kleine zwarte stekkertjes? of iets anders?
Die ontvanger accu had ik in eerste instantie voor mn oude regelaar... maar wist niet dat dat nu nog nodig was...

RDFM? Wat bedoel je daarmee?

Tazz ; voor het geval je het niet wist.
BEC wil zeggen dat de regelaar stroom geeft aan de ontvanger.
En die stroom haalt ie uit de aandrijfaccu.

Brushless regelaar of gewoon borstel nog en draaien de motoren tegengesteld en welke motoren .

Michiel.

Hallo Focused,

Brushed, Mabuchi 540RS SH Sport Tuned...
Niet tegengesteld aangezien ze niet neutraal getimed zijn.
Met mijn vorige regelaar geen problemen gehad, nu dus wel ;)

Hallo Raf,

Bedoel je de rode draadjes vanaf de regelaar naar de ontvanger zelf? die kleine zwarte stekkertjes? of iets anders?
Die ontvanger accu had ik in eerste instantie voor mn oude regelaar... maar wist niet dat dat nu nog nodig was...

RDFM? Wat bedoel je daarmee?

In beschaafde (niet Engelse taal) wil RDFM zeggen; Lees handleidingen/sticky`s.
Voluit in engels is het net wat harder uitgedrukt; Read The F...... Manual (RTFM) Al is deze met een T ipv D dus weet niet of hij dit bedoelde :)

Hoe dan ook moet je geen regelaar met BEC en een ontvangersaccu tegelijk gebruiken, en ook geen 2regelaars met BEC zonder de aansluiting aan te passen.
Beste is een BEC van een regelaar te gebruiken als je accu`s het makkelijk aankunnen 1A extra te geven zodat die motor aan die regelaar niet trager gaat draaien. Op die manier bespaar je gewicht in je boot(accu minder).
Hier op het forum staan wel een paar topics hoe je de bedrading moet aanpassen voor 2 ESC`s met een BEC.

Greetz Jos

Hallo Focused,

Brushed, Mabuchi 540RS SH Sport Tuned...
Niet tegengesteld aangezien ze niet neutraal getimed zijn.

Dat zou dus dan mijn argument zijn maar je had dat zelf al door , probeer dan eerst de rode draden te verwijderen uit de regelaarkabels en een 5 cellige bec accu op je ontvanger aan te sluiten. Wil dit niet helpen dan ligt het duidelijk aan 1 regelaar .
Moest de regelaar nog in geregeld worden of was die plug and play ?

Michiel.

Hallo,

Bedankt voor al jullie reacties :)
Ik heb het even geprobeerd, de rode draden te verweideren uit de stekkertjes, maar dat gaf geef resultaat, Ik heb het ook andersom geprobeerd... de ontvangeraccu eraf, en dan 1 BEC stroom door laten voeren naar de ontvanger zoals Raf mij dat uitlegde.

De regelaartjes zijn deels P&P, alleen moest ik wel eerst mijn stick op neutraal zetten, dan naar voren, en dan volledig achteruit zodat de lampjes branden.

Ik had even gekeken naar de response tijd van de lampjes, 1 gaat iets eerder aan dan de andere op volle snelheid, en de andere volgt als je de stick nog iets naar voren drukt, zelfde geld voor achteruit, alleen gaat de andere regelaar eerder branden op achteruit.

Maar, alle opties hebben tot noch toe niks geholpen, motoren draaien nogsteeds ongelijk. Accu's volgeladen, zelfde regelaartjes, zelfde motoren... Ik snap niet meer wat hier de oorzaak van kan zijn.

Moet ik eventueel een foto plaatsen?
Regelaartjes zijn: Speed Profi 40r van Graupner.
Ik heb de handleiding doorgelezen, maar ik heb alles gedaan zoals er stond :(

Mvg, Jeremy

Een vraagje,

Je zegt dat ze ongelijk lopen. Zijn de motoren hier onbelast of belast aan het draaien?
Een foto zou kunnen helpen misschien ja.

Greetz Jos

dat ze ongelijk draaien is heel simpel, er zijn twee accu's elke regelaar zijn eigen accu, de ene zal iets fitter zijn als de ander of in ieder geval iets voller. daardoor draait er eentje langzamer.

je moet de accu's aan elkaar koppelen zodat het 1 accu wordt met dezelfde spanning maar de dubbele capaciteit daaraan moet je beide regelaars aansluiten, zo krijgen ze allebei dezelfde spanning.

Groetjes,

Jelmer

Back