2 snelheidsregelaars voeden

Heren/dames,

Ik heb de zoekfuncie al eens gebruikt maar mijn vraag is nog niet geheel bevredigd.
Was ies problem?! Het volgende project van mij is het ombouwen van een Dickie linde heftruck (de oranje op de foto in het topic "Oudega 6 juni") naar proportionele besturing.
Hiervoor heb ik 2 snelheidsregelaars besteld bij CTI,Aichtal en wel de THOR 15HCs.
Nu is mijn vraag: hoe sluit ik dit aan?! Beide snelheidsregelaars op 1 accu lijkt mij de bedoeling. Hoe zit het dan echter met het BEC systeem! Gaat dat nog goed op de ontvangerkant?!

1 is voor het rijden en 1 is voor het heffen van de lepels. Voor de besturing komt er een servo op.
Hoor graag jullie mening hoe aan te sluiten.

Sjon

Bij 1 van de stekkers van 1 van de regelaars die in je ontvanger gaan, de BEC draad los halen en afschermen :)

Dan krijgt je onvanger stroom via 1 regelaar.

Rood wil je bij 1 van de regelaars onderbreken.

Dat gaat niet, zijn draad kleuren zijn bruin/oranje/zwart

Normaal gesproken is de middelste draad de plus (rood of oranje).
Zwart is de min en de andere is de puls en die draad is vaak per merk verschillend gekleurd van wit tot geel.

Inderdaad de middelste draad, dat is eigenlijk altijd de plus.
Die dus OF geheel uit de stekker trekken, en kripkousje erover, of afknippen en met een krimpkousje afschermen :)

Sjon,

Je zou als voeding ook niet verder kunnen gaan dan 4,8 tot 6 volt...
dan kun je je bedrading aan de regelaars intact laten en regelaars zonder bec kunnen gebruiken, zijn vaak kleiner en goedkoper....

Suc6

Robert

Sjon,

Je zou als voeding ook niet verder kunnen gaan dan 4,8 tot 6 volt...
dan kun je je bedrading aan de regelaars intact laten en regelaars zonder bec kunnen gebruiken, zijn vaak kleiner en goedkoper....

Suc6

Robert

Heb ze al in huis... deze kosten ook maar € 21,= 't stuk.
Ga het middelste pinnetje uit 1 van de stekkertjes (foutje!!) eruit halen. Gaat goed komen.
Thanx voor jullie reacties.

Laatst bewerkt:
Wel even op het aantal amperes letten wat je gaat trekken, BEC kunnen doorgaans niet extreem veel hebben...

Bij mn Trex 450 (heli) met 4 servo's en een gyro kan mn Bec in de regelaar het al niet meer aan.

@student..... graag wel even realistich blijven met betrekking tot dit heftruckje......

Het is geen heli.... het is een simpele heftruck met 2 motoren voor de aandrijving en mogelijk nog een paar servos. meeste BEC leven minimaal 1A maar tegenwoordig is 2A toch al vrij standaard.

Inderdaad de middelste draad, dat is eigenlijk altijd de plus.
Die dus OF geheel uit de stekker trekken, en kripkousje erover, of afknippen en met een krimpkousje afschermen :)

Dat is toch ALTIJD de plus? anders heb je toch wel een serieus probleem als je verschillende merken aan elkaar wilt koppelen

bijna altijd. bij sommige stekkers is het niet het geval. maar normale futaba en graupner stekkers is altijd plus in het midden.

Allemaal erg bedankt !! Na de vakantie gaat ik er mee aan de slag. Eerst lekker genieten van zon, zee en bier... ;)

Back