2. Swinging Denmark F3K 8th-9th of august´09

• Topicstarter Topicstarter erik dahl
  • Startdatum Startdatum
E

erik dahl

Guest
Hi,
The 2. Swinging Denmark F3K 2009 contest will take place in the weekend 8-9th of august 2009 on Brande Modelflyveklubs flying field. More info will follow and will be posted on this thread:
http://www.rc-unionen.dk/nytforum/t...?TOPIC_ID=35466

contact Erik Dahl Christensen on m o o s e a t c d o t d k

Location will be Brande mfk. (the modelflying club of Brande (town nearby):
e9.00,22.98E
n55.54,13.45N
Street address: Engebækvej 49, Brande

The flying field is close to Billund Airport where among others Ryan Air flyes (http://www.billund-airport.com/). If you have the desire to come and fly and are comming by air to Billund, we will arrange transport from the airport to the flying field a couple of times friday and back to Billund Airport sunday afternoon. We will also supply you with a tent (maybe to share?), a maddres and charging batteries - you only need your planes, transmitter, charger and a sleeping bag.

Info and pictures from last years 1. Swinging Denmark F3K 2008 can be found here and on links further down the thread:
Danish F3K contest 2008 - RC Groups

Follow the path of intelligence
smile.gif

Nog 2 dagen

Hi Allemaal,

Nog 2 dagen en 5 DLG-ers treden op in Brande Denemarken.
De piloten zijn:
Mads, Its, Peter, Bart en ik.
De weersvooruitzichten zijn beter dan 2 dagen geleden voorspeld. Slechts windkracht 3 ipv 5 op zaterdag en slecht 1 ipv 4 op zondag.

Tevens hebben we op mijn trainingsveldje in de buurt van de camping een supporter mogen begroeten, Jan Janszen en vrouw.
Zij waren op bezoek geweest bij hun deense vrienden te weten de familie Jens Jenszen.
Zij zullen ons aanmoedigen gedurende deze 2 dagen die toch aardig opgeleukt wordt door een stevig sterk deelnemersveld. 3 Zweden en 4 Duitsers die het ons Nederlanders moeilijk gaan maken. We zijn benieuwd naar de vooruitgang van de Denen. Petje Palle vliegt inmiddels Twister en de Bart Bird treedt aan met misschien wel het fameuze HM51-profiel.
Zelf heb ik een rudderless model mee met een typisch H1N1 profiel (benaming voor de Mexicaanse griep). Ondanks alle bobbels en deuken rond de wortel vliegt het model best lekker, en 'varken' deed hij inmiddels ook.

Later meer mochten we een onbeveiligde internetverbinding vinden.

Loet en Helle.

Hej Loet,

Har du materiale samlerbrug fundet.:mrgreen:
Sætte ham hilsener

Held og lykke og god fornøjelse

Hilsen

Frans

Händig hë göögle Tränslätër

Die wil onze smurf wel even testen die mini Sirius :mrgreen:
4549e79529c9724.jpg

Goh Jan Janszen en vrouw daar ook? Heb ik ooit eens mogen treffen bij een wedstrijd. Aardige lui.
Succes daar!!

zo, nog 1 uurtje werken en dan eindelijk vakantie ofwel....... vliegtijd :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
RC Groups - View Single Post - 2. Swinging Denmark F3K 2009 8th-9th of august´09

The results have been sent to Achim Streit yesterday evening. I believe that you can see the results on the Contest Eurotour homepage this afternoon, so I'll wait to this evening with revealing that Jonas Ekman won This evening you 'll find the detailed results on Swinging Denmark - Modelflyvning DK
As Jonas wrote earlier we managed to fly 15 rounds due to the rain which ment that we lost 4 hours of flying time during the weekend. We flew in 2 groups, and it worked fine and gave us a lot of flying, but we cold have gottten even more rounds had the weather coorporated. The field had room for at least the 9 people that were the max number of pilots in a group, and maybe even 1 or 2 more people could have been squesed in. The area is quit flat and with no real slopes and no signinficant treelines which ment that the light thermals had to be found and worked and the stronger had to be followed and you had to fly through the sink afterwards.
I'll write more about the competition in a few days, but maybee some of the contestant will step in before I do. Your may read about some different entetainment that took place during the weekend

Bas,

Bedankt, ging wel lekker dit weekend. Was weinig wind, soms moest er even onderbroken worden door regen. Wedstrijd liep vlot met maar twee groepen.

Was gezellig, goed georganiseerd inclusief eten en drinken in een grote tent op het veld. Kortom een aanrader voor volgend jaar!

Peter

Gefeliciteerd Peter!!!!
Ook Bart een mooie score in ronde 2. Toppie!!
Loet heeft zo aan de score te zien bij twee taken verkeerd gegokt? Ben benieuwd naar zijn verhaal.

Net de scores bekeken, man sommige hebben flinke klappen met de HAMER uitgedeeld zeg :hammer:. Wel grappig om te zien dat in ronde twee groep twee waarschijnlijk een dikke bel over het veld trok, die er in ronde één niet was.

Peter, mooie tweede plek tussen de Siriussen. (soort plakkie gouda tussen twee knakkerbroodjes)

Bart, Bijna 74% en plekkie 10 is niet slecht. Assaaaaaaan!!! ;)

Loet, was het ruig, of had je storing???

Ik zie bij Its diverse nulletjes staan, what happend??

Groet

Frans

Wat valt er te zeggen na zo een tegenvallend resultaat.
Staand in een bibliotheek in Aalborg een kort relaas: Listen well, I only tell this once.:D (en wat ik me er nog van wil herinneren)

De tweede ronde (AULD) was een echte klapper. Midair met Marc Werth. Buitenlanding en na een korte inspectie besloten de kist toch te gooien. Ging niet echt lekker omhoog maar ik was dan ook moe van het rennen.
Maar hij vloog ook traag. Later bleek het kielvlak aan de onderkant geraakt te zijn en op die plek wel een centimeter dik te zijn.
Verder veel foute beslissingen gemaakt. Het was soms vreselijk marginaal en dat is niet echt mijn ding.
Zondagochtend bij het opstaan door mijn linker knie gegaan en er nooit aan gedacht andere voor mij te laten gooien. Ik miste wel 15 meter en kan me nu weer eens voorstellen hoe het voor onze huidige kampioen (BB) moet zijn.
Wel erg genoten van het weekend, heb voorzichtig op onze vakantieplek een beetje gegooid maar voluit is onmogelijk. Als de knie licht gebogen is kan hij geen gewicht dragen en dat is in mijn geval dodelijk:mrgreen:.

Jonas Blomdal is voor mij even afgeschreven. Als je start 3 seconden na het 8 minuten signaal en je vliegt dan toch nog je 2 minuut in de Oplopend dan val je voor mij door de mand.
Zijn excuus was dat hij het signaal niet gehoord had en ook dat er een vertraging is van het geluid doordat hij ver weg stond???????
Geluidssnelheid is 330 meter per seconde maar die uitleg heeft hem niet overtuigd. Hij was al boos op me toen ik vroeg hoe hij nou een 2 minuut had kunnen vliegen. Ik had hem toen nog niet eens verteld waarom ik hem dat vroeg. Jammer, en hij heeft het niet nodig, hij is steengoed maar kan blijkbaar niet tegen een tegenvaller.
Ekman was werkelijk de beste, Peter een HELE GOEDE 2-de.

Volgend jaar zeker weer want dit moet beter kunnen.

Loet

P.S. Eerst was ik niet overtuigd van de Rudderless kist wat starthoogte betreft maar na de 2 de ronde heb ik hem ingezet vanwege de mid air.
Hij gooit hoger (vermoed ik) ondanks dat de vleugel verder aan het delamineren is gegaan. Vlakke rondjes draaien gaat eigenlijk best wel.
Als ik thuis ben zal ik een nieuwe vleugel maken die hopelijk voor Delmenhorst af is.

Back