2 versnellingen electro

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door ronnie_hertog, 12 mei 2004.

  1. ik heb een rs4 rally en in het boekje staat dat ik ook een 2 bak voor me auto kan kopen?
    in dewinkel werd dit echter afgeraden omdat de motor het zognaand niet zou trekken, het is wel een automatische versnellingsbak en iets van 80 euri bestelnummer a297 beschrijving

    2 speed Transmission (For RS4 Sport/Pro)
    NOTE: if you have the 2 belt conversion for the original RS4, only this 2 speed transmission will work. Not for use off-road or with reversing speed controls. Higher second gear allows for faster top speed. Adjustable shift point.

    ronnie
     
  2. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    ik denk niet dat het goed is voor electro omdatelectromotoren veeel meer rmp maken dan een brandstof en minder torque.
    als je opeens een te hoge vertanding schakeld zal dit te zwaar zijn voor de motor ...
    het wordt niet gebruikt dus ik denk dat het voordeel miniem is of zelfs een nadeel...
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Vroeger hebben ze er mee gereden, winst in snelheid is niet te halen maar op korte bochtige circuitjes kan het iets winst geven in de rondetijden en zeker in de rijtijd.

    Vandaag de dag zie je ze niet meer en ik denk dat het ook niet waard is om zoiets aan te scaffen voor een electro
     

Deel Deze Pagina