20 c lipo en niet duur het kan

Ook leuk: de ELE cells bij www.rbckits.com

Code:
ELE cells
Ideal for our warbirds and fun flyers
Or in parallel for our jets
11.1V 1550ma 20C continue 25C short burst
Weight 144gr incl cables and deans plug
Size 100x34x20
Price E49.-

Marc.

Hier staat ook het een en ander over het aanta C dat de accu kan leveren en de gevolgen voor levensduur van de accu

20C is niet altijd 20C :?

ik laad thuis altijd met 1.5C.

Hoeveel C je laad maakt niet uit. Overladen met 1/4C of 2C geeft hetzelfde resultaat. Met 2C gaat het sneller maar je mag ze toch nooit zonder dat je in de buurt bent opladen ;)

CIMG1616.png

Hmm Mfis heeft er een eigen sticker op geplakt :? Vraag mij af wat voor merk het is.

Marc Bolier zei:
Ook leuk: de ELE cells bij www.rbckits.com
Ele 20c accu's worden ook verkocht bij www.rctechnics.nl.

Het ging mij niet zozeer om de reclame, maar 2P ELE's is wel een stuk goedkoper dan bijv. de Kokam 3200. Ik was eergisteren nog van plan om de Kokam 3200 te kopen, maar nu weet ik het weer even niet meer...

Heb best goede ervaring met de ele 1500 mah 15C.

In tegenstelling tot de kokams krijg ik er wel na het leeg vliegen de gespecificeerde capaciteit in. (zelfs 1580 mAh) bij de Kokams hield het bij 1350 -1400 wel weer op. Ze zijn wel ietsje zwaarder / groter. Ze kakken ook niet echt in als er een flinke stroom uit getrokken wordt.

Lipo's

Goedkoop kan duurkoop worden tenzij je de cellen toch misbruikt en na een seizoen weer afdankt. (Misbruik: te ver leeg te trekken, overladen, laden met meer dan 1C, Ontladen en gelijk weer laden.
Let ook op de rusttijd die lipo's nodig hebben tussen ontladen en laden en het aantal keren dat je ze op een dag kan volpersen en leegtrekken....koop liever een extra pakket.

Flightpower is wat duurder maar de levensduur is evenals van Kokam dan ook langer.
Arrowind en eXtreme komen aardig in de richting van Flp, maar heb ze nog te kort (1 seizoen) om echt te vergelijken.
Met de Kokams vlieg ik nu 3 seizoenen zonder noemenswaardig capaciteitsverlies.

Als je een leuke prijs kwaliteit zoekt kun je momenteel bij ELBEhobbysupply kijken naar de Welgard Lipo's; Leo ruimt de voorraad voor een aantrekkelijk prijsje op! (zie site modelbouw)

Mooie aanvulling op een topic van meer dan 3 jaar oud ! Intussen zijn er betaalbare lipo's genoeg denk ik.

tsja zegt jouw naam ook zoveel over jou dan?

niet gelijk iemand op zijn naam aanpakken he ook al is het een geintje ;) het kan beledigend overkomen

iedereen maakt wel eens een foutje.

Het is ook als grapje, moet je kunnen inzien;)

Enja, mijn naam... Niks aan verandert dan vanaf mijn geboorte:p

Greetz,
Joram

Back