20 Seconden lijm op mijn mooie dure HPI velgen *snik*

• Topicstarter Topicstarter TheGameMen
  • Startdatum Startdatum
T

TheGameMen

Guest
Hallo vrienden,

Ben vandaag naar de lokale modelbouw boer geweest.
Heb daar 4 banden , 4 hpi velgen , bizonkit en 20 secondenlijm gekocht.

Heb die bandjes met veel zorg en liefde in elkaar gezet ( heeft me zoeits 1 uur gekost ! ).

Kom ik terug om te kijken wat het resultaat is zijn 2 banden PERFECT en 2 totaal #@%!%^&%^*#

Er zit superveel lijm op mn chrome velgen ( 14.95 per 2 ) :cry: :cry: :cry:

Weet iemand hoe ik deze lijm er vanaf kan halen zonder dat ik nog meer mijn mooie hpi velgjes beschadig ?

BVD

Freek

Het geeft van Zap debonder en anders met aceton. als het hard is en de velgen zijn van metaal dan kun je proberen om er met een scherpvoorwerp onder te komen om het eraf te wippen.

Bedankt voor het snelle antwoord.

De velgen zijn van plastic met een héél dun laagje chroom.

Aan de zijkant ( waar altijd "mooie figuren" worden gemaakt zoals sterren e.d. ) daar zit de lijm.

Ik ga morgen het proberen te verwijderen met aceton.
Eerst test ik het op een heel klein stukje velg en als het werkt doe ik natuurlijk alles ervanf halen

Freek :)

Aceton en plastic gaan NIET samen, het plastic wordt er veel eerder door opgelost dan de secondenlijm. Ik ben bang dat het een geval van helaas pindakaas is. Wel zwaar kl@@^en!

ach joh, 1 keer rijden met de auto en dan veeg je toch wel een keer tegen de stoeprand :(

dan valt het niet meer op :wink:

Oh ok dus geen aceton.. zou Wasbenzine helpen ?

Enne ik rij altijd voorzichtig dus..

Freek

Mijn ervaring met chroom-look velgjes is dat ze echt puur voor de show te gebruiken zijn. 1x rijden en het chroom laat al los...

dat is niet helemaal waar..Ik heb ook chrome velgjes. Maar zien er nog top uit na lang rijden.

Misschien kan je de wielen koken....Let er wel op dat het plastic neit smelt!

Dan kan je de lijm losweken. Je moet daarna wel helemaal opnieuw beginnen.

20sec lijm je had tijd genoeg om het eraf te halen als het nou 1 sec lijm was dan tjah pech maar 20sec is veel ;)

Back