2008 EFRA uitlaten

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Roelof, 31 jan 2008.

  1. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Iedereen kan toch hoop ik wel op zijn klompen aanvoelen wat er gaat gebeuren??? Ookal zouden ze er nu binnen 2 weken zijn, wat denk je, die eerste batch is binnen een paar dagen foetsie ... sorry sir, this item is out-of-stock. Ik vind het niet meer dan reeel om NU gewoon de knoop door te hakken en te beslissen voor plan B ... n.l. op de 1ste NK in Apeldoorn de 2007 uitlaten toestaan. En ik vind dat vervolgens precies ditzelfde beslispunt ook op 1 maand voor de 2de NK moet komen. En desnoods de 3de. Net zolang totdat ze tijdig voor iedereen beschikbaar zijn. :teacher:
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Herzien kan altijd maar er zullen (hoe gek het ook klinkt) altijd wel weer mensen op tegen zijn. Ik heb gewaarschuwd voor deze problemen en toch kiest de meerderheid ervoor. Maar we gaan zien ;)
     
  3. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    Pre-order nieuwe uitlaten begint vandaag bij ons.
    wie eerst komt eerst ...
     
  4. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    wanneer...

    En wanneer denken jullie de uitlaten binnen te krijgen? Pre-order is leuk maar het gaat juist om de werkelijke beschikbaarheid.
     
  5. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Wel goed om te zien dat de prijs redelijk is...
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Geeft toch de vraag als dit tijdelijk is of als we in de voorgaande jaren opgelicht zijn.....
     
  7. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    reden te meer om dus snel met een uitspraak te komen.
    NU zijn de uitlaten nog niet verkrijgbaar, maar wellicht over een week wel.
    Mensen die er dan 1 hebben aangeschaft, zullen (terecht) tegen een herziening zijn......
     
  8. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Tijdelijk denk ik, aangezien alle rijders in 2008 nieuwe uitlaten moeten kopen (ik ga ervanuit dat elke nationale bond wel volgend jaar de nieuwe uitlaten zal eisen).
    Een uitlaat doe je heel lang mee, als hij niet plat wordt gereden, dus ligt een uitlaat best lang op de plank in de winkel of fabriek... dit moet betaald worden.

    Ga maar eens uitzoeken hoeveel marge er zit op de kleding die je aanhebt.....
    Dan zul je zien dat de marges in onze hobby wel meevallen hoor......
     
  9. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Dat mag je me dan eens uitleggen Martin, want ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die een wedstrijd willen rijden, waarbij een grote groep rijders uitgesloten is van deelname. Dit omdat de nieuwe 2008 uitlaten die verplicht gesteld zijn, niet voor hen te koop zijn? Dan lijkt me niet dat er sprake is van een volwaardige wedstrijd. dus dat is geen optie. Of bedoel je wellicht iets anders?
     
  10. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    Dan halen die andere mensen ze toch ook uit duitsland... of via andere kanalen.
    Is toch niet zo moeilijk....

    Iedereen weet dat de nieuwe uitlaten verplicht zijn, maar er zijn er weinig die moeite doen om ze op tijd te krijgen...
    Het is merkbaar dat ze al wel verkrijgbaar zijn, mits je er wat moeite voor doet.... als je niet kan wachten moet je actief zijn....
    Iedere serieuze rijder heeft wel zo zijn connecties, gebruik ze dan ook.

    Sure, tis kut voor de shops in NLD dat als ~70 man hun tuned pipes en uitlaatbochten in DE koopt en niet via de NLDse shops .... maar zij kunnen er ook zelf weinig aan doen. (dat is zonder hun relatie met hun distributeur op het spel te zetten)
     
  11. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    klopt, maar als ik toch maar een Novarossi uitlaat heb gekocht, voor mijn Sirio motor, en het blijkt ineens dat we met de oude uitlaten mogen rijden, dan zou ik daar op tegen zijn, omdat ik wellicht die uitlaat weg kan gooien als de Sirio uitlaten verkrijgbaar zijn.....
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Hoewel jij er zo makkelijk over denkt zijn er veel mensen die het toch liever in Nederland halen. Hoe goed de verkrijgbaarheid in het buitenland dan ook mag zijn lijkt het mij niet prettig om in Nederland races te rijden met verplichte producten die niet op de Nederlanse bodem verkrijgbaar zijn. En dan blijft er de vraag als het onze schuld is of die van de fabrikanten die al ruim een jaar geleden wisten dat dit moest gebeuren.

    De personen die al ervaringen hebben opgebouwd met Sirio motoren (zoals ik) zullen er niet eens aan denken om een Novarossi uitlaat te kopen voor hun Sirio, dat is weggegooid geld en tegelijk een weggegooide race. Ik zou dan eerder protest indienen tegen de regel.

    Maar waar praten we over, volgens de brief van de EFRA kon het wel half April worden voordat alle uitlaten er zijn, de Picco's worden immers mogelijk pas eind maart goedgekeurd en is er de vraag als de Sirio's op tijd zijn.
     
  13. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Zo zo zoo ... u roept maar wat raak! Bij de normale prive rijders (lees: consumenten), die al hun spullen zelf in de winkel moeten kopen, maak je je hiermee niet erg geliefd vrees ik ...
     
  14. hugo41

    hugo41

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Zeewolde
    EFRA3001 R&B OK M1098-om
    EFRA3005 NovaRossi OK M1103-om
    EFRA3006 NovaRossi OK M1102-om
    EFRA3007 NovaRossi OK M1099-om
    EFRA3008 GRP OK On-road
    EFRA3009 GRP OK buggy
    EFRA3012 Mielke OK AL MG SI 1
    EFRA3014 Sirio OK off-road
    EFRA3015 Sirio OK on-road

    dit zijn de uitlaten die op dit moment zijn goed gekeurd voor het seizoen 2008
    er zullen er ongetwijfeld dit seizoen nog meer bij komen

    zie de nieuwsbreif op de EFRA site
    http://www.efra.se/news/download/2008_I_muffler-letter_1-8.pdf

    doe je voordeel ermee
    nog een paar weekjes en het geweld begint weer...............gelukkig
    hopelijk wordt het weer een mooi, gezellig en sportief seizoen
    ikke hebbe er zin in !!
     
  15. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Het kan natuurlijk nooit de bedoeling van de NOMAC zijn om rijders te verplichten uitlaten uit het buitenland te importeren....

    Ik haal ook mijn uitlaat bij "mijn" winkel vandaan.
    A) omdat dat goedkoper is dan bij "the-border"
    B) omdat dat goedkoper is dan importeren uit duitsland
    C) omdat dat zo "hoort"......


    @Roelof, daarom gaf ik juist Sirio als voorbeeld.
     
  16. wijchen

    wijchen

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    110

    *Misschien moeten de fabrikanten maar eens bij zich zelf ten rade gaan waarom zij deze verplichtingen tot op het laatste moment hebben uitgesteld en daarmee de rijders in benadelen!!

    **Niet alle 54 rijders (Nk/nomac) in NL hebben connecties.

    *** In DLD/IT/FR kopen is trouwens zowiezo goedkoper..omdat de sommige NL distributeurs..prijzen hanteren die niet te rijmen zijn met de rest van de EU.
     
  17. wijchen

    wijchen

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    110
    Je hebt helemaal gelijk met die je niemand kunt verplichten.

    Mijn principe is er maar één: De goedkoopste daar haal ik mijn spullen.

    Helaas voor sommige mensen met winkels die het goed bedoelen maar niet kunnen concurreren door de hoge inkoop is dat vaak in het buitenland
     
  18. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    tsja iedereen zijn keuzes he.... ik zie mijzelf echt niet zo paniekerig doen omdat het verplichte materiaal niet in NLD tijdig te koop is, als het makkelijker kan.... waarom zou ik het dan niet makkerlijker doen?

    Maar is nu "schuldig" aan het feit dat ze in NLD nog niet verkrijgbaar zijn *gezien de reacties* en dat andere rijders hun spullen die ze nodig hebben in het buitenland halen.
    Daar doe je niets tegen, das het nadeel van de EU.... en van de mogelijkheden van ebay etc.
     
  19. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    euhms... is dit nou net niet juist een tip voor de consumenten?!
     
  20. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik kan alleen voor mezelf spreken en kan tot op de dag van vandaag nog geen 2008 uitlaat koopuh. Jij mag wat mij betreft, als je dat leuk vind, uitkramen wat je wilt, maar dat moet je ook daadwerkelijk met de oplossing(en) komen. In dit geval een lijstje met winkels, en/of sites/webwinkels, waar we die spullen gewoon kunnen kopen. Dus geen pre-orders, en teksten als wie het eerst komt ... gewoon NL winkel binnenlopen, betalen, en uitlaat op je auto kunnen schroeven. Of website, winkelwagentje, geld overmaken, en morgen pakketje thuis. En, let wel, voor ALLE rijders, niet alleen de teamrijders, of diegenen met connecties. En graag ruim op tijd. Ik zie graag deze info in je volgende post tegemoet. Zolang dat niet zo is Peter, voeg je hier m.i. weinig tot niets toe, in tegendeel. Sorry.
     

Deel Deze Pagina