200mm Body op een TB-02, kan dit?

• Topicstarter Topicstarter joris.struijk
  • Startdatum Startdatum
J

joris.struijk

Guest
Ik heb een hele mooie body gezien bij HPI, namelijk de Mustang. Maar deze is 200mm en ik geloof dat mijn auto 190mm body's "gebruikt". Is het mogelijk om, met evt. aanpassingen, deze body toch te kunnen plaatsen? Of is het gewoon niet passend te maken.

Grx,
Joris

Meet de auto gewoon even... de 200mm body is 'iets' breder dan 200mm omdat de wielbasis van een 200mm-body-auto 200mm is :)

Dus.. meet het, en weet het :)

Ok. Maar die 200mm, op welk punt van de body wordt dat gemeten? Is dat einde wielkasten?

Trouwens, ik kreeg net een mailtje van HPI dat ik dan "off set velgen" moest gebruiken. Is dat idd. alles?

Dat kan, als je aan beide kanten 5 mm offset hebt (wat wel redelijk veel is), dan past het. En anders heb je aan allebei de kanten een paar mm over.

HPI offset velgen hebben 2mm offset. In combinatie met die velgen kun je ook nog offset spacers gebruiken die je in de zeskant in de velg kan plaatsen. Daarmee kun je nog aan beide zijden 1mm winnen. Dan kom je op een breedte van 196mm. 200mm bodies zijn vaak net iets breder dan 200mm: tot 205mm bij de wielkasten.

By the way...
De wielbasis is de afstand tussen het middelpunt van het voorwiel en van het achterwiel. (ca 255-260mm bij 1:10)
De spoorbreedte is officieel de afstand tussen het midden van het linker en van het rechterwiel. Daar wordt vaak voor het gemak de breedte van de band (2 keer de helft dus) bij opgeteld. Een 200mm auto, met voor 26mm banden, heeft voor dus officiëel een spoorbreedte van 174mm, maar voor het gemak 200mm.

Back