Ik reageerde op jouw opmerking:
Kennelijk acht je het wel een optie voor de toekomst ...
Zodra ik de keuze heb uit 5 verschillende toestellen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik reageerde op jouw opmerking:
Het stimuleerd mij wel om verder te expirimenteren bij rustig weer en een vlak grasveld.
Spelend met het pogramma Sailplane Calc viel mij op dat de afmetingen van een staartvlak veel meer invloed heeft op het zwaartepunt dan ik ooit vermoede. Het zou dus kunnen dat David Clays met een andere staart vliegt dan jij. En verder is het die persoonlijke smaak waar veel over geschreven is denk ik.
Spelend met het pogramma Sailplane Calc viel mij op dat de afmetingen van een staartvlak veel meer invloed heeft op het zwaartepunt dan ik ooit vermoede.
... viel mij op dat de afmetingen van een staartvlak veel meer invloed heeft op het zwaartepunt..
Hallo,Ik reageerde op jouw opmerking:
Zoals ik al eerder schreef; de Xplorer roept bij mij vraagtekens op vanwege de grote range waar het zwp zou kunnen liggen.....
David Clays, onze belgische deelnemer van j.l. zaterdag vloog zijn Xpl met een zwp op 119 en was daar heel erg happy mee
Ik heb ook al gevlogen met een dergelijk voorwaarts zwp maar daarbij vond ik de Xpl, niet veel meer, als een "dead duck"![]()
Arno,
Op deze 3-standen schakelaar staat dus 3x een bepaalde hoeveelheid 'gas' geprogrammeerd.
Ik neem aan dat je daarnaast dus nog een aan/uit schakelaar voor de motor hebt zitten?
grt, Patrick
Hoeveel vluchten ik inmiddels met mijn Xplorer gemaakt heb wil ik ff onbesproken latenmaar een paar weken geleden heb ik de eerste keer tegen een vliegmaat durven zeggen "ik geloof dat ik de kist eindelijk goed heb...."
Dat heeft dan geduurd tot een uurtje geleden
Onder bijzonder turbulente omstandigheden en bij een smerig noord-oostenwindje slaagde ik er maar niet in op een fatsoenlijke manier belletjes uit te draaien tot op het moment waarop ik besloot mijn snapflap eruit te gooien; zonder snapflap draaide ik een stuk strakker mijn bochtjes en kon meters pakken. En juist deze snapflap instelling was het laatste item waaraan ik gewerkt had in mijn hele afstelprogramma.
Daarom een afstelvraagje bij deze (aangezien nagenoeg iedereen snapflap schijnt te gebruiken): hoe snapflap in te stellen/af te stellen; hoe doen jullie dat ??
Aangezien nagenoeg iedereen snapflap schijnt te gebruiken :
-- Maar wat is Snapflap eigenlijk ?
-- Wat zijn de Voor- Nadelen hiervan ?
Besloot mijn snapflap eruit te gooien.
-- Hoe stel jij dit aan / uit ?
-- of hoe werk je hiermee ? -- Switch of Slider ?