2016 MACH lijnbesturing fly in + BCD + 1.5cc diesel combat + MTR

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door classicracer, 19 jan 2016.

  1. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Wees allen van harte uitgenodigd!!!
    Verdere info volgt nog maar markeer 9+10 juli reeds in je agenda!!!!
    [​IMG]
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 19 jan 2016
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  2. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Wij hebben j.l. zaterdag op onze jaarlijkse wedstrijdvliegers meeting meegekregen, dat er op 9 &10 juli al een wedstrijd in Genk is. Ook 1,5 combat, carrier en mini-teamrace......:weetnie:
    Is de wedstrijd verplaatst?
    Overigens wel jammer dat er geen F2B is, dan zou ik zeker komen. Heb goede herinneringen aan Herentals.
     
  3. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Dag Bruno, de wedstrijd die in Genk gevlogen zou worden, wordt nu in zijn geheel opgenomen in de fly in van Herentals.
    Je bent van harte welkom natuurlijk om veel trainingsvluchten en demo's te geven maar er is op 9 en 10 juli geen F2B-wedstrijd.
    Er wordt aan gewerkt om vanaf 2017 terug wedstrijden in Genk te organiseren... Maar in 2016 dus niet...

    Mvg,

    Jo
     
  4. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Het reglement voor de 1.5cc diesel combat -->
    http://www.lvmodelafdeling.be/phpbb3/download/file.php?id=6915
    Voor 1.5cc diesel combat zijn er tot op heden deelnemers uit België, Duitsland, Schotland, Engeland, Moldavië en Oekraine... maar nog geen Nederlanders... o_O

    Het MTR-reglement volgt. Hier is het een heel gepuzzel om het Duits, Brits en Nederlands reglement in 1 werkbaar reglement te gieten... :confused:

    Mvg,

    Jo
     
  5. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
  6. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.216
    Locatie:
    Amersfoort
    Jo, welke reglementen gebruiken jullie voor OTS? Echt Old Time Stunt voor modellen tot 1954, of eigenlijk classic stunt voor modellen tot 1969? En welk vliegprogramma?
     
  7. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Hallo Henk,

    ik vermoed dat je nog een heel oude flyer ergens bent tegengekomen. Er zal geen wedstrijd OTS gevlogen worden. Het weekend bestaat uit een lijnbesturings fly in en een BCD-wedstrijd. Dit alles aangevuld met een 1/2A dieselcombat en 1.5cc MTR. Je bent altijd welkom om een demo OTS te komen geven, of gewoon te vliegen waar je zin in hebt. Let op, dit alles zal NIET in Genk doorgaan maar op de terreinen van MACH in Herentals. Dit programma van fly in en BCD, gecombineerd met 1/2A diesel combat en 1.5cc diesel MTR is spontaan ontstaan omdat het in Genk niet mogelijk bleek om deze wedstrijden op het lijnbesturingsterrein te laten doorgaan. En wij zijn zeer verheugd over de vlotte samenwerking met MACH.

    Met vriendelijke groeten,

    Jo
     
  8. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.216
    Locatie:
    Amersfoort
    Ik denk dat ik toch kom, ga dan BCD vliegen. Ik heb goede herinneringen aan MACH en het veld in Herentals uit de jaren '90!
     
  9. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
  10. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
  11. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
  12. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Ik neem aan dat men met een F2B model dan op het overgebleven stuk terrein wordt geacht vliegen?
    Daar lijkt me een 50 m cirkel namelijk wel in passen.
    Is het daar vlak en kort genoeg?
     
  13. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Bruno, de "fly in"-cirkel zal zeker groot genoeg afgezet worden. De toestand van het gras.... tsja, daar kan ik geen enkele zinnige uitspraak over doen op dit moment. Ik weet dat men in Herentals hun uiterste best doet om het gras optimaal te maaien en te verzorgen maar als je het weer (en dan vooral de neerslag) van de afgelopen dagen bekijkt... Ik denk dat men elk droog moment gebruikt om te maaien, net zoals ik in mijn tuin moet doen. :confused:

    Mvg,

    Jo
     
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  14. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    25 m radius dus...? En niet op 10 m afstand daarbuiten een obstakel (tent)? Want dat is wat organisatoren nooit schijnen te leren.....
    Ik overweeg sterk te komen -maar slechts op 1 dag- als het weer een beetje redelijk ( droog, niet te warm en een heel licht briesje ;)) is. Zoals het er nu uitziet is dat de zaterdag.
    Een barbeque is voor mij overigens een reden om gepaste afstand te bewaren...:D
     
  15. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Die tent staat op het plan, maar in werkelijkheid zal er enkel een tent aan het BCD-gedeelte staan.
    Hopelijk slaat het weer snel om in de juiste richting...
     
  16. combatfred

    combatfred

    Lid geworden:
    23 apr 2008
    Berichten:
    66
    Locatie:
    almere
    Ik vroeg me af of er een deelnemerslijst op Internet te vinden is. Zou wel fijn zijn.

    Als ik vrijdagavond laat aan kom ( ca 23:00) kan ik dan het veld op en zijn er sowieso dan al deelnemers aanwezig?

    Mijn routeplanner geeft twee mogelijke routes aan. Vanaf Utrecht via Breda of Eindhoven. Lijkt me beiden erg omrijden.
    Ik dacht via Den Bosch - Tilburg - Turnhout - Herentals. Duurt wel wat langer maar lijkt me 's avonds laat goed te doen.
    Kan iemand dit aan of juist afraden?
    groet,
    Fred
     
  17. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Hallo Fred,

    ik heb net gevraagd aan de webmaster om nog een update van de inschrijvingen te krijgen. Je moet begrijpen dat Nino en ik deze wedstrijd (MTR en 1/2A combat) wel organiseren (voor de eerste keer, dus graag een beetje begrip voor eventuele beginnersfouten :oops:) maar dat wij ook gasten zijn bij MACH in Herentals. Nino en ik vliegen in Genk maar daar kon deze wedstrijd niet doorgaan dus hebben we ze geïntegreerd in de fly in die Jan en Mark organiseren. Qua inschrijvingen voor combat kan ik melden dat Nick Stowe en Gordon Price afgemeld hebben, dus geen UK-deelnemers. Ik vermoed dat er 8 combatdeelnemers gaan zijn. Voor de eerste keer is dit voor ons haalbaar lijkt me. Voor MTR heb ik er helemaal geen zicht op want ik weet niet of onze Franse vrienden nog steeds van plan zijn om naar Herentals te komen.

    Het kampeerterrein is altijd toegankelijk. Je zal er sowieso al enkele campers en tentjes aantreffen. Kies maar een geschikt plaatsje en kom maar een biertje drinken. :bier:

    Qua route kan ik je niets aan- of afraden. Ik kom uit de andere richting (Limburg) dus heb geen idee welke route het meest geschikt is. Waarschijnlijk leest iemand van MACH hier ook mee an zal hij je geschikt advies kunnen geven.

    Groet,

    Jo
     
    Bankzitter vindt dit leuk.
  18. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.870
    Locatie:
    Hulshout België
    Fred , dit zou de kortste route zijn , een kwartiertje langer rijden maar een kleine 50 km minder dan langs Antwerpen
    http://www.routenet.be/route.aspx?t...sc19CXzM1&options=shortest~~carfast~~~~true~~

    Groeten Jef
     
  19. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Zoals het er nu uitziet kom ik zaterdag even langs....
     
  20. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Heel fijn Bruno!
    Het slechte weer van de afgelopen weken heeft geen positieve invloed gehad op de voorinschrijvingen... Waarschijnlijk mogen we nog een reeks "late beslissers" verwelkomen op vrijdagavond of zaterdagmorgen. Zowel voor MTR als voor 1/2A dieselcombat kunnen we nog extra deelnemers aanvaarden, om het met een understatement te zeggen...
     

Deel Deze Pagina