.

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door truck-freak, 30 okt 2005.

  1. truck-freak

    truck-freak

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    866
    ...
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2011
  2. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.980
    Locatie:
    Rottevalle
    Hoi Frank

    Bijna alle raketten fluiten :).

    Je hoort het alleen niet omdat het motor lawaai de boel overstemt. En dan nog als je hem hoort fluiten dan is er iets mis :-(.

    De laatste keer dat ik deze befaamde fluittoonhoorde was op T' Harde waar de N23 een gat in het zand boorde.
    En fractie van een seconde later tot stof weder keerde.

    Vuurwerk kun je beter niet gebruiken in je raket. dat spul heeft de neigng om dingen te doen die niet echt voor spelbaar zijn en het is toch jammer als je mooie model affikt omdat je baby pijl andere dingen doet dan je bedacht had.

    Voor zover ik weet zijn er geen commerciele motoren die een fluittoon geven. Wel zijn er types met wat andere effecten. Zo als Skitmarks, een gekleurde vlam wel of geen rook. Heel erg veel rook. En hybride motoren die een luid knetterend geluid voortbrengen.

    Als je een apollo gaat maken, bouw hem dan gelij om voor D motoren, schaal modellen hebben de neiging om nog al zwaar uit te vallen en dan kan je beter een beetje meer power hebben.
     
  3. sjaakie

    sjaakie Guest

    heey maar waar kan ik dan die moters kopen met rook want dat lijkt me wel wat flink rook spoor en het hele weiland onder de rook en iedereen ziet het lekker opvallend :D
     
  4. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.980
    Locatie:
    Rottevalle
    Aerotech black jack motoren roken leuk :)

    of anders een Kalidex motor van de Navro

    www.navro.nl
     
  5. truck-freak

    truck-freak

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    866
    ...
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2011
  6. Muismans

    Muismans Guest

    Vuurwerk en raketbouw zijn inderdaad twee zaken die gescheiden moeten blijven. We willen toch niet de verkeerde indruk wekken naar de buitenwereld toe? Bovendien, een beetje motor is al vuurwerk genoeg maar dan wel in zekere mate voorspelbaar.
    En wat het fluiten betreft, een paar gaten in je raket kan bij bepaalde snelheden al een aardig effect geven. Laatst op een lanceerweekend in Duitsland hoorde ik een raket fluitend omhoog gaan. Een onboard filmpje van die vlucht vind je op deze site: http://www.raketenmodellbau.org/for...92BDBC?action=viewthread&threadid=5688&page=2
     
  7. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.980
    Locatie:
    Rottevalle
    he muismans.

    als ik me niet vergis dan hebben we daar nog een raket horen fluiten.

    Mijn Kiss the waiver ging fluitend de grond in :-(

    en ik stond er dicht genoeg bij om het te horen
     
  8. Muismans

    Muismans Guest

    Ja, nu je het zegt. Die raket van jou ging fluitend naar beneden en die andere van de dag daarvoor ging fluitend omhoog. Van een Zwitser floot er eentje om mijn oren.
    En die van mij, die ging fluitend horizontaal richting dorp :oops: Maar daarvoor was hij even te ver weg om dat te horen.
     
  9. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Zo te lezen, zijn jullie weer "lekker" bezig geweest :?: 8O :?: :evil: :?:
     
  10. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.980
    Locatie:
    Rottevalle
    ja die Zwitserse raket kwam wel heel erg laag over :-(
    En dan bedoel ik ook echt laag.

    Er staat overigens een foto verslag op het duitse forum.


    http://www.raketenmodellbau.org/forum?action=viewthread&threadid=5688&page=1&hit=true


    En let dan even op die foto's van dat kleine ventje. Die heeft samen met zijn vader een raket gemaakt van Closet rolletjes. En het ding Vliegt nog ook :)

    En ja we zijn lekker bezig geweest :-D . Dat kwam voor al door het mooie weer.
     
  11. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Ik zag laatst bij een Karwei/Gamma/Praxis/BigBoss/Formido achtige winkel een schuimrubber stomp-raket, met een soort kunststof fluitjes op de vinnen.
    Misschien dat een raket met vaste brandstof er een te hoge snelheid voor heeft, maar misschien werkt het.

    Groet,
    Bas
     
  12. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.980
    Locatie:
    Rottevalle
    Ik denk dat je fluit toon alleen wat hoger wordt als je sneller vliegt.

    verder voor zie ik wat praktische problemen, maar die zijn er om op te lossen;-)
     
  13. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Als ik ze weer zie zal ik er 1 kopen.

    Zou zo'n kinderfluitje werken. Een cilindervormig fluitje, lijkt een beetje op een Straalmotor Wieieieuw Wieieieuw (lekker duidelijk :? )

    Als iemand weet wat ik bedoel en het in :google: kan vinden, graag even een foto posten.

    Groet,
    Bas
     
  14. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.980
    Locatie:
    Rottevalle
    leuk

    ik ben altijd wel voor dit soort experimenten.

    :-D
     
  15. steef1

    steef1 Guest

    he ff over dat raketje van wc rolletjes waar zou het puntje van gemaakt zijn? groeten steef
     
  16. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.980
    Locatie:
    Rottevalle
    Kan je van alles voro gebruiken :)

    maar de simpelste oplossing is een kegel maken van een stukje papier

    rondje knippen ,soort taart punt er uit en de delen weer aan elkaar plakken.

    5 minuten werk (maar het werkt wel :p
     
  17. steef1

    steef1 Guest

    is dit niet te licht dan

    ik ben er net aan bezig geweest en heb er inderdaad 1 van papier gemaakt maar verstevigt met karton ?? kan dat ook gewoon?
     
  18. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.980
    Locatie:
    Rottevalle
    Als je het kegeltje verft dan krijgt het voldoende sterkte.
    En een kegel vorm is van zich zelf al stevig
     

Deel Deze Pagina