206 ge-weathered: commentaar a.u.b.......

Joechei vrienden,

in't kleurend avondlicht van deez' laatste zomeravond,
nam ik, terugkerend na gedane plicht terstond,
de luchtborstel in den hand,
om door inspiratie overmand,
mijn 206je te voorzien van de laatste der lagen kleuren,
haar uiterlijk een beetje op te beuren.

Burp... :celebrate:

zonder onzin: voordat ik de (matte) laklaag d'r overheen kaaaaaanetter de concrete vraag: wat vinden jullie....lijkt het een beetje of nie? Met andere woorden: is het tijd voor de laklaag of moet ik er nog wat aan doen. Alle commentaar welkom... :worship:

normal_DSC02598.jpg

Plakken maar (long live Tamiya tape....)

DSC02601.jpg

Gisteren: de eerste lagen (3 kleuren op de basislaag).

DSC02613.jpg

Van de zijkant af na het toevoegen van nog 's 3 lagen.

DSC02616.jpg

Langszij, bakboord, boeg naar steven...negeer de artistieke vogelhuisjes op de achtergrond a.u.b.

DSC02627.jpg

Langszij, bakboord steven naar boeg.

DSC02628.jpg

De vloedgaten in de boeg...en de krassies van de sleeptrossen/meerkabels...

DSC02629.jpg

De toren/opbouw/sail met de 'op-ge-airbrushte' oneffenheden en de vloedsleuven....ziet er van op afstand wat beterderderder uit trouwens...

Ik ga er nog even naar kijken.....en afwachten wat jullie er van vinden.

Ciao,

Jos

Jos,

Je bescheidenheid siert je!!! De boot ziet er werkelijk fantastisch uit en het lijkt me niet makkelijk om het tegendeel te beweren.

Veel succes met de matte laklaag.

Groetjes:

Mathijs

P.S. wat voor matte lak gebruik jij overigens?

mdejong zei:
Jos,

Groetjes:

Mathijs

P.S. wat voor matte lak gebruik jij overigens?

In tegenstelling tot mijn 'oude' gewoonte van Tamiya lakken (alcohol-basis dus lekker makkelijk alles schoongemaakt met water) is deze boot met Alcyd-basis lak gespoten, daarna met Revell 'pre-mixed' lak geweathered, en wordt dus met Revell matte lak nr. 2 afgewerkt....
Als ik Tamiya gebruikte zou ik NIET op de 25e kunnen varen!!!

Jos

hoi jos
je vraagt om een mening, nou allereerst het is een kunstwerk knap stukje werk ik doe het je niet na, oke op een afstand lijkt het nog beter maar toch mis ik wat ik denk het realistische want dit is en blijft kunst het lijkt allemaal het zelfde de afstroom sporen zijn zowat allemaal gelijk ook in kleur maar we doen allemaal wat we leuk vinden dus ik zal niet verder miepen in iedergeval is het inverhouding met andere boten een hele verbetering en je durft het aan om hier verandering in aan te brengen
je weet dat ik hier ook mee geexpirimenteerd heb maar dan met echte roest alleen zoiets kan je niet in een keer af hebben wat ik wel gedaan hebt maar verf is geduldig dus kan er altijd weer overheen.
maar het is en blijft een mooie boot de jouwe dan bedoel ik.
groeten fred

vir niks ni bang ni boot zei:
hoi jos
je vraagt om een mening, nou allereerst het is een kunstwerk knap stukje werk ik doe het je niet na, oke op een afstand lijkt het nog beter maar toch mis ik wat ik denk het realistische want dit is en blijft kunst het lijkt allemaal het zelfde de afstroom sporen zijn zowat allemaal gelijk ook in kleur maar we doen allemaal wat we leuk vinden dus ik zal niet verder miepen in iedergeval is het inverhouding met andere boten een hele verbetering en je durft het aan om hier verandering in aan te brengen
je weet dat ik hier ook mee geexpirimenteerd heb maar dan met echte roest alleen zoiets kan je niet in een keer af hebben wat ik wel gedaan hebt maar verf is geduldig dus kan er altijd weer overheen.
groeten fred

Fred,

bedankt voor de opmerkingen!!! Dat van die afstroom-sporen (blij dat jij dat woord opbrengt want ik kon er niet opkomen) is een HELE goeie, en daar ga ik nog wat mee doen, maar voor wat betreft de roest heb ik met een teleurstelling te maken, want deze boten roesten dus niet..... Ik had dat liever ook gehad, want na de U96 had ik graag wat dieper gedoken (leuke woordspeling) in het model-roesten. Helaast is de klasse 206, net als de klasse 212 (die nieuwe) gemaakt van 'anti-magnetisch' staal (wat dus niet roest) ...waarschijnlijk chroommolybdeen staal met de capaciteit om de epiberatie van de discontibilirasatiestang tegen te gaan met het effect dat de trifugerale randvervlakking niet meer zichtbaar is....oftewel, hier is iets 'raadselachtigs' gebruikt. Vergeet dus de roest, en voeg in 'uitbijten door zout' en 'vervagen van kleuren door UV en temperatuur".

Het valt niet (nog steeds) niet mee om een model-duikboot 'na' te maken.....

Jos

Hoi Jos

EEEEEEEEEEEEEEEH??

waarschijnlijk chroommolybdeen staal met de capaciteit om de epiberatie van de discontibilirasatiestang tegen te gaan met het effect dat de trifugerale randvervlakking niet meer zichtbaar is. 8O 8O 8O 8O

Dit ging toch over een (model)duikboot toch.

hoi jos
sorry maar ik denk antiek van de moderne boten snap ik niks staal en ijzer weet ik maar legeringen die gebruikt worden daar weet ik niets van dus zo zie je maar ik heb hier ook weer van geleerd succes verder
groeten fred

Ik surfte op het forum, door 'n reeks eindeloze posts
het werd op d'n duur wat saai daar, zo saai dat 'k ervan kots
Tot eindelijk mijn blote oog op Jos' 206je viel
en hoeperdepoep zat op de de stoep, al in een blauwgeruite kiel

(tadadadadaaaaa)

Mijn strijdkreet van bewondering sneed de familie door de ziel
Het is een roestig kunstwerk, zodat ik voor u kniel
Uw penselen gleden snedig over het edele metaal
Pas op of ene onverlaat gaat met uw foto's aan de haal

(tadadadadaaaaa)

U wordt een ware Appel, maar de weg daarheen is lang
en daarom vul ik deez' reactie maar met feestelijk gezang
Intussen zie ik iets bewegen op de achtergrond
Het zijn waarschijnlijk grasparkieten, dat lijkt me ongezond.

(tadadadadaaaaa)

Ze vliegen op de achtergrond, ik zie ze echter wel
Het is een hele massa en ze vliegen nogal snel
En door zo naar u toe te vliegen, vliegen ze boven uw boot
Kijk uit, dek het model af, anders is uw werk verkloot!

(tadadadadaaaaa)

Die beesten schijten van zich af, dat is toch heel erg bar
Ze poepen zeven kleuren, dat is werkelijk bizar
En als ze zo gaan poepen, wellicht op uw twee-nul-zes
Dan rijgt u ze uit woede bloedrig aan het keukenmes

(tadadadadaaaaa)

U-boot hier, U-boot daar
Ja je ziet er veel dit jaar

U-boot hier, U-boot daar
Steeds uit voorraad leverbaar

U-boot hier, U-boot daar
Met een Teutoons handgebaar

U-boot hier, U-boot daar
Is dat nu niet wonderbaar

U-boot hier, U-boot daar
Een liefdadigheidsbazaar

U-boot hier, U-boot daar
Foei hoe suffend staat gij daar

U-boot hier, U-boot daar
Kijk daar loopt een adelaar

U-boot hier, U-boot daar
Zachtjes snort de Samovar

U-boot hier, U-boot daar
Twee halfom en een tartaar

U-boot hier, U-boot daar
Doe het zelf met naald en schaar

U-boot hier, U-boot daar
Moeder, is de koffie klaar

U-boot hier, U-boot daar
Fors geschapen weduwnaar

U-boot hier, U-boot daar
Is dit soms een abatoir

(HIPS... 8O)
Met dank aan Drs. P.

O ja.... Heel mooi werk, Jos! :wink:

Roel, doe ff een koppie groene thee......

Gelukkig heeft deze man meer verstand van boten want z'n zangkunst is niet om over naar huis te schrijven.... :lol:

Overigens Toneburst.... gaat zo door...

Zwaai...

Hee Roel,

Bakje koud water nodig voor je rokende typ-vingers???? :black:

Mooi stukje proza, jij zit altijd vol verassingen .....

@Jos,

Ik denk dat we nog maar eens iets af moeten spreken. Ik probeer eerst die XXI vaarklaar te krijgen voor de 25e, maar of het gaat lukken ..?

Ze laten ze tegenwoordig veel te lang los rondlopen. Meestal is het de werkdruk :? :wink:.

Toneburst, het is toppie.
Laat Roel maar...
't zit in z'n koppie :?
hij doet wel vaker raar :? :!:

Ik sluit me bij de vorige sprekers aan: :worship: Absoluut klasse!!!

Voor wat het waard is;

COMPLIMENTEN!!!!!!!!!!!!!!!!! :!:

U-Kater

Enige wat ik nog mis zijn de ontelbare deukjes die er altijd in de bovenbouw van moderne sub's zitten :P
en misschien bij de inklapbare bolders, de verhaalspillen en de pannamakluizen een beetje meer afdruiproest is wel op zijn plaats..

maareh, duidelijk een "gezellige" boot :D (en een luie nautische dienst :P) haha

mooi gedaan!

Groeten
Rico.

Complimenten en Respect !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Prachtig!!!!!!!!

Misschien de lijnen van de huidplaten/luiken op de bovenbouw,
(oftewel: de randen op foto 2) tikkeltje accentueren met een
potlood ?

Gerwin

Back