21 April OC Amca Apeldoorn

21 April as. is de eerste open clubrace van de Amca. Een goede mogelijkheid om te trainen voor het NK de week erna, of de ETS die kort daarna volgt. Er kan gereden worden in de volgende klasses:

- F1
- Vrij/modified
- Ready To Run
- Stock

De stock klasse wordt verreden volgens het Nomac reglement:
Banden: Schumacher Sorex 32RY (1 set per dag)
Motor: Speedpassion 13.5 v3
Esc: Blinky Mode
FDR: 4.0
 
Laatst bewerkt:
Misschien ook handig om ook de reglementen van de overige klasses de beschrijven. Welke motoren/regelaars voor F1 en RTR?
 
En dat is een probleem met de verouderde reglementen op de site....
 
regelementen F1

Hierbij de regelementen voor de F1
Motor:
speed passion v3.0 21,5 turns brushles
tamiya formula tuned 32 turns brushed
carson cupmachine brushed
regelaar is vrij, bij brushles wel op blinky mode.
Breedte van de auto max 210 mm.
Banden vrij, rubber en foam toegestaan.
Alle F1 auto's zijn toegestaan, als ze een starre achteras hebben.
Accu's hardcase lipo 2s 7,4v.
Dit zijn de regels voor de F1, voor zover ik ze weet.
Schiet me niet meteen af als er een foutje in zit.:D;)

Groet, Joop Voorn.
 
Hierbij de regelementen voor de F1
Motor:
speed passion v3.0 21,5 turns brushles
tamiya formula tuned 32 turns brushed
carson cupmachine brushed
regelaar is vrij, bij brushles wel op blinky mode.
Breedte van de auto max 210 mm.
Banden vrij, rubber en foam toegestaan.
Alle F1 auto's zijn toegestaan, als ze een starre achteras hebben.
Accu's hardcase lipo 2s 7,4v.
Dit zijn de regels voor de F1, voor zover ik ze weet.
Schiet me niet meteen af als er een foutje in zit.:D;)

Groet, Joop Voorn.

Thx voor de toelichting !!
 
Zoiets dus.....?

Ready to run

Alleen auto’s met badkuipchassis.
Beginnende rijders in overleg met wedstrijdleiding ander chassis toegestaan. Dus geen ervaren rijders met snelle chassis toegestaan, alleen met badkuipschassis.
Motor: Carson Cupmachine, regelaar vrij
Gewicht: Minimaal 1450 gram.
Accu’s: 6 cellen Sub-C of Lipo hardcase 7,4v maximale spanning 8,40 (met 0,04 tolerantie).
Banden: Vrij.

Stock Klasse (ETS-format)

Motor: 13.5 SpeedPassion V3.0 met maximaal 10 graden vertiming
Regelaar: Vrij, blinky mode
Gear ratio: 4.0 of hoger
Accu’s: Lipo hardcase 7,4v maximale spanning 8,40 (met 0,04 tolerantie)
Gewicht: 1350 gram.
Banden: Sorex32 of Ride34
Één set banden per dag gemerkt voor aanvang wedstrijd.

Formule 1

Motor:
Speed Passion v3.0 21,5 turns brushles
Tamiya Formula tuned 32 turns brushed
Carson Cupmachine brushed
regelaar: vrij (brushless in blinky mode)
Breedte van de auto max 210 mm.
Banden vrij, rubber en foam toegestaan.
Alle merken F1 auto's zijn toegestaan, Zolang ze een starre achteras hebben.
Accu’s: Lipo hardcase 7,4v maximale spanning 8,40 (met 0,04 tolerantie)

Modified (ETS-format)

Motor: merk en type vrij.
Accu’s: Lipo hardcase 7,4v maximale spanning 8,40 (met 0,04 tolerantie)
Gewicht: 1350 gram.
Banden: Sorex32 of Ride34
Één set banden per dag gemerkt voor aanvang wedstrijd.

Vrije Klasse

Alle tweewiel-aangedreven auto’s.
Motor: Vrij
Accu’s: Vrij.
Gewicht: Vrij
Banden: Vrij
 
Laatst bewerkt:
Is de ETS-band.....die is elk jaar nog toegestaan tijdens de open club voor het ETS plaatsvindt. Hij is ook zeker niet sneller dan een Sorex 32.

Maargoed, ik ben niet de spreekstalmeester van de AMCA....
 
Welke klasse kom je rijden !??

Ik kan tourwagen en F1 komen rijden. Niet dat ik een race in de planning heb staan maar nu het open is is het wel zo handig om up-to-date reglementen te hebben, vooral omdat iedere club met electro zo hun eigen regels kent...
 
Back
Top