22-Sep-2009 Netherlands: Pending customs inspection.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mensen,

Heb wat spulletjes besteld via www.hobbycity.com.
Ik weet dat het lang duurt en omdat ze in japan zitten.

nu houd ik natuurlijk elke dag bij hoe het zit met mijn pakketje (+/- 1,5kg)
Nu zie ik volgens mijn track nummer het volgende:

Date: 22 sept
Destination: netherlands
Delivery status: Pending customs inspection.

iemand hier ervaring mee hoelang dat kan duren???????

Groeten,

Yep, meerdere keren zelfs...

Na 2 weken krijg je een brief van TNT, dan wordt er om eeen faktuur gevraagd en die moet je terugsturen, vervolgens duurt het nog 2 weken voordat je het krijgt.

(soms valt het ook mee;))

Of gewoon de juiste waarde op het pakje laten zetten, dat kan een hoop vertraging schelen.

grrrrrrr,

volgende keer dan toch maar wat meer betalen voor verzending. met ups ofzo
Bij HobbyCity kun je alleen voor EMS kiezen. Dat komt in Nederland via dezelfde TNT alleen weet je dan zeker dat je administratie- en inklaringskosten hebt (en teveel betaald aan verzendkosten). Uiteindelijk is het niets sneller.

Of gewoon de juiste waarde op het pakje laten zetten, dat kan een hoop vertraging schelen.
Het gaat alleen snel als je een envelop op de doos laat plakken waar met grote letters INVOICE op staat en de factuur in tweevoud bijvoegd (conform de procedure). Dan heb je binnen een paar dagen na aankomst een brief met acceptgiro liggen die je mag voldoen. Als het geld ontvangen is dan wordt je pakketje bezorgd. Helaas is dit teveel werk voor Hongkongnezen en dus ben je het haasje en kom je in de grote molen met 100.000 poststukken per dag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back