2200 mAh 7,4 V Lipo/li-po charger 4

heej,

tot hoever kan een 7,4 accu ontladen worden totdat hij dood gaat ? want als ik nu mijn 7,4 2200 mAh aan mijn Graupner li-po charger 4 hangt gaan hij na ongeveer een minuut piepen dat hij klaar is :?

Groetjes rowan,

Waarom wil men nu een accu ontladen via een laadapperaat? Gewoon opladen en gaan gebruiken dat ding.

Als je een volt meter erop zet, hoeveel geeft volt geefthij dan aan?

Minimaal 6V en max 8,4V.

Kun je dat normaal niet instellen in de regelaar? Per cel 3V min dus voor uw 2 cel zal dat dan 6V min zijn en moet de regelaar af slaan.

want a plane zei:
tot hoever kan een 7,4 accu ontladen worden totdat hij dood gaat ? want als ik nu mijn 7,4 2200 mAh aan mijn Graupner li-po charger 4 hangt gaan hij na ongeveer een minuut piepen dat hij klaar is :?

Je vraagstelling is wat onduidelijk.
De Graupner lipocharger 4 kan niet ontladen, dus ik neem aan dat je hetvolgende bedoelt:
je hebt een pakket lipo's van 2cellen ergens mee ontladen en je bent bang dat ie tever ontladen is, want als je hem aan de lipocharger 4 lader hangt, begint ie na 1 minuut te piepen.
mijn advies: pak een voltmeter en meet de spanning eens van het pakket, zowel onbelast en ook als je hem aan de lader hangt.
Dit moet inderdaad ergens tussen 6V en 8V zitten, dan is er nog hoop :wink: Als je een ander pakket van 2cellen aan de lader hangt gaat alles goed?
Een 2cel lipopakket mag je meestal ontladen tot max. 5V bij hoge stroom (ca. 10C en meer) en tot ongeveer 6V bij een lage stroom(ca. 1C). Dit is een beetje afhankelijk van het type cel.

Back