2200mA LiPo laden met 2000mA lader?

Ik heb een Apache 2500 LiPo lader die tussen de 2000mA en 2500mA geen tussenstappen kent. Nu krijg ik binnenkort echter een 2200mA LiPo. Is het mogelijk om deze LiPo toch met mijn Apache lader op te laden maar dan slechts tot 2000mA? Wel een beetje zonde van de capaciteit maar ik wil eigenlijk (nog) geen nieuwe lader kopen daar deze me prima bevalt.

Mischien wil ik wel een 2500mA LiPo kopen alleen heb deze nog niet kunnen vinden. Iemand suggesties?

Dank, Lennart

nee, hij laadt netjes op tot 2200 mAh ;) Die 2200 geeft alleen de laadstroom aan. Ook al zou je hem op 400 zetten dan wordt hij nog 100% vol, het duurt alleen 5 x zo lang ;)

Het enigste wat goed moet staan is het aantal cellen en de laadstroom mag niet hoger zijn dan de capaciteit (dus 2200 mAh)

Evt. laden met 2500 mA, het zal de levensduur haast niet verkorten...

Zowwwwwww...... waanzinnig snelle antwoorden zeg! Thanks.

Ok, duidelijk, de lader geeft dus laadstromen aan en dus geen "accu capaciteit". Super, dat scheelt een hoop. Ik ga me meteen meer op deze materie storten, ik had echt in mijn hoofd dat het om "maximale accu capaciteit ging". Stom, stom... . :oops: En dan te bedenken dat ik deze lader al 1 1/2 jaar naar volle tevredenheid gebruik! Scheelt een hoop centjes weer dit :D

Back