23 of 26cc?? wat zijn de na en de voordelen?

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door MarderMaF87, 17 mrt 2012.

  1. MarderMaF87

    MarderMaF87

    Lid geworden:
    2 jan 2012
    Berichten:
    136
    Locatie:
    hapert
    goede dag.. ik heb nu nog 1 marder.. ma ga binnen kort er een bij kopen.. een 23cc marder race.. gewoon goed nix geleden.. ik heb nu nog een gewonen marder 26cc.. ma wat is het verschil tusse die blokjes.. wil graag een goede maken.. en eentje opruimen..

    maar wat zijn de voor en nadelen van de 2 blokjes..

    gr MarderMaf:cool:
     
  2. wilbert de wit

    wilbert de wit

    Lid geworden:
    31 okt 2010
    Berichten:
    520
    Locatie:
    nieuwegein
    Dat je altijd een reserve blok heb liggen is wel fijn, ik zal met de 26cc gaan rijden
    Is sterker dan de 23 cc.
     
  3. MarderMaF87

    MarderMaF87

    Lid geworden:
    2 jan 2012
    Berichten:
    136
    Locatie:
    hapert
    ok dat is waar.. maar dan begrijp ik het niet goed. waarom je bij een nieuwe leopart een 23 cc erop wilt hebbe dat je dan bij moet betalen.. snapje. ik houw het ook bij de 26 cc ma er zijn schijnbaar weer wel wat voordelen van de 23cc maar welke ik weet het niet..

    hogere toerental misschien??
     
  4. robj28

    robj28

    Lid geworden:
    10 nov 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lelystad

    Ik denk dat het merk en prijs te maken heeft.
    Zo zal een 23 CC die getuned sneller zijn als een stock 26 CC.

    En 23 CC kan je gewoon op RON 95 benzine draaien en bij 26 CC is RON 98 aangeraden.
     
  5. MarderMaF87

    MarderMaF87

    Lid geworden:
    2 jan 2012
    Berichten:
    136
    Locatie:
    hapert
    nope allebij zenoah standaart.. ik ga er wel een toerenteller op zette dan weet ik wel wat het verschil is.. meer toeren betekent dat het feller is in het hogere gebied..(hoge toeren).. en dat de 26 cc onderin sterker is ma boven in minder is.. DENK ik..
     
  6. robj28

    robj28

    Lid geworden:
    10 nov 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lelystad
    De slag is van beiden motoren is het zelfde enkel de cilinder diameter is groter dus zal de koppel kromme vrij wel gelijk zijn.
    Echter weet ik niet hoe het met de poorten en de timing zit van beiden motoren.
    Maar dat de 26 cc meer vermogen naar de wielen levert weet ik bijna wel zeker.
    Dus simpel gezegd als je de zelfde tandwiel verhouding gebruikt zal de 26CC sneller op top snelheid zitten als de 23cc maar de top snelheid blijft het zelfde mits het maximale toerental gelijk is.
     
  7. MarderMaF87

    MarderMaF87

    Lid geworden:
    2 jan 2012
    Berichten:
    136
    Locatie:
    hapert
    zit wat in.. ik ga het binnen kort meten en dan zie ik het vanzelf wel;) maar ik blijf gewoon bij de 26cc loopt prima..
     
  8. robj28

    robj28

    Lid geworden:
    10 nov 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lelystad
    Meten is weten ;).
     
  9. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Ik ken mensen die hebben 23cc Maar er is echt nauwelijks verschil. maar ik zou zelf ook voor een 26cc gaan heb je toch net meer power over :)
     
  10. Tiemen

    Tiemen

    Lid geworden:
    16 nov 2007
    Berichten:
    468
    Locatie:
    Genemuiden
    Onzin!
    Beide motoren 'lusten' zowel de 95 als de 98!
    Het ene is niet beter/slechter dan het andere, lees anders eens wat dit getal zegt!
     
  11. robj28

    robj28

    Lid geworden:
    10 nov 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lelystad

    Ik heb die info van zenoah zelf. Volgens de motor specificaties moet de 26 CC moet 93 MON hebben euro 95 is RON 95 maar MON 85 !!!.
    Ik weet het verschil tussen 95 en 98 en hoe het zit met zelf ontbranding(Pingelen).
     
  12. kattekamp

    kattekamp

    Lid geworden:
    13 mrt 2006
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Veenendaal
    Ik rij ook wel eens een rondje met een bigscale, zowel met een 23 of 26 cc maar ik heb nog nooit 2 verschillende cannetjes benzine meegenomen, en ik heb het bij anderen ook nog nooit gezien of ervan gehoord.. Met andere worden, het zal best bij die specificaties staan maar in de praktijk hoef je daar dus niet zo zwaar aan te tillen;)
     
  13. robj28

    robj28

    Lid geworden:
    10 nov 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lelystad
    Ja er zal best wel een veiligheid marge in zitten maar as het goed is hebben ze in japan ook alleen maar 98 en 102.
     
  14. T.h.o.m.a.s.

    T.h.o.m.a.s.

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    679
    de motortjes hebben zulke lage compressie dat er geen verschil is tussen 95 en 98
    het zorgt alleen voor een placebo effect bij de rijder en dat is zeker al 1 pk waard !
     
  15. malibucola

    malibucola

    Lid geworden:
    4 feb 2011
    Berichten:
    93
    Locatie:
    hoofddorp
    Misschien is het net als bij brommers
    Met 26cc grotere diameter zuiger tevens,platteerde zuiger kop, grotere uitlaat porten ?
     
  16. Manta

    Manta

    Lid geworden:
    1 mrt 2010
    Berichten:
    2.564
    Locatie:
    Zwolle
    :rolling:
     
  17. hedibi

    hedibi

    Lid geworden:
    4 jun 2004
    Berichten:
    1.228
    Locatie:
    Vleuten Hormann HT3 Futaba 4pk
    Haha wat weet jij er nou van ;)
    Je kan toch lezen dat het allemaal reaties zijn van ervaren rijders Erwin.
    Het verschil van een 23 en een 26 cc moeten ze maar eens komen bekijken (als het al te zien is).:)
    Ik bedoel niet de cilinder maar het rijden met de wagen zelf,als alles netjes is afgesteld.
     
  18. Vinniie

    Vinniie

    Lid geworden:
    5 aug 2008
    Berichten:
    311
    Locatie:
    Spijkenisse
    Mijn mening: 23cc voor de onroad, 26cc voor de offroad. En daar rijd ik ook mee met mijn bigscales.
     
  19. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.412
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Het zijn allemaal hele ervaren rijders dat zie je zo toch wel ;)

    Tussen een standaard 23 en 26cc ga je niet of nauwelijks verschil zien , misschien een heeeeeeel klein beetje in het koppel/de acceleratie.
    Ervanuitgaande dat je het ding ook naar behoren weet af te stellen natuurlijk....

    Pas als je met de Dremel en frees aan de gang gaat en je het blok echt optimaal gaat benutten wat dat betreft zal de 26cc wat meer spierballen laten zien.
     
  20. robj28

    robj28

    Lid geworden:
    10 nov 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lelystad
    ik zal het nog mooier maken euro 98 levert -2% vermogen als de motor er niet voor gemaakt is ;). Ik heb gekeken compressie van de 26CC is 1:8,4 dus euro 98 heb je idd niks aan. Hoewel je ook rekening moet houden met de temperatuur en timing.
     

Deel Deze Pagina