Hoi Ik heb de bovenstaande accu gekocht maar zoek een eenvoudige lader hiervoor. Hij heeft deze aansluiting en op de een of andere manier kan ik geen passende lader vinden. Volgens mij is t een JR aansluiting. Ik heb een lader besteld maar die heeft een BEC aansluiting ( female ) en dat lukt dus niet. Eigenlijk zou ik ook geen verloopstukjes willen hebben , maar gewoon simpele lader met de goede aansluiting ! Wie heeft tips ? Gr Freek
Freek, Heel simpel te doen door aan de lader een passende contrastekker te zetten. Een andere mogelijk is om parallel aan je accupack een passende (contra)stekker te zetten, waarop je de lader kunt aansluiten. Er zijn aansluitsnoertjes met schakelaar die daarin voorzien. Is wel handig omdat je je accupack niet steeds los hoeft te maken. Nog weer een stap verder is (indien het om een vaaraccu gaat) om in je boot een laadcircuitje te maken. Dan hoef je om te laden alleen maar de stekker van de lader erin te steken en gaan met die banaan. Voor een 6 Volts accu heb je daarvoor nodig: 1. Een 18 Volts adapter (mag wisselstroom zijn), 2. Een diode, 3. een 3 Watt 12 Volts lampje (parkeerlicht auto) 4. Een passende laadstekker, die je verdekt inbouwt. Schema staat hieronder. Gr. Klaas. IMG_20171123_0001 door k-k geplaatst op 22 feb 2018 om 19:44
hoi klaas, optie: Heel simpel te doen door aan de lader een passende contrastekker te zetten. Lijkt me voor mij de makkelijkste oplossing. Echter kan ik niet beoordelen welke draad op de huidige lader de + en welke de - is. De ene heeft een witte streep .... ik maak even een close upje !
Freek, Dat zul je even moeten meten. Meestal is de draad met de witte streep de +, maar dat is geen wet van Meden en Perzen. Al mijn schepen heb ik voorzien van bovengenoemd laadsysteem. Moet even spieken in mijn doos met spullen welk kant van de stekker de + is. Is inderdaad de rechtse, oftewel die met de witte streep. Heb eventueel wel het mannelijke deel voor je. Moet je even via een PB je adres sturen. Beter nog is om van een servoverlengsnoer het vrouwelijke stekkertje af te knippen en dat aan de lader te zetten. Het andere eind zou ik dan parrallel aan de accu zetten. Hoef je niet steeds de accu los te nemen om te laden. Gr. Klaas.
duidelijk klaas, ik wacht even je meting af. Anders moet ik maandag even op mijn werk mijn elec collega vragen, hij heeft een meter staan
tweede optie is ook een idee, scheelt wel met gepulk aan mijn ontvanger. dit accu pakje is bedoeld in zeilboot ( geen snelheids regelaar ) en moet toch nog een schakelaar ertussen hebben als hoofdschakelaar.
Without a watt/voltage/current-meter you are in the dark. Until something starts to glow close out sale Hyperion Emeter II, with optical and electrical tach, servo tester, local&remote logging - RCG