23cc zanoah moeilijk af te stellen.

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door NQDtransformer, 28 dec 2018.

  1. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Hallo iedereen.

    Ik weet dat iedereen druk is met het einde van dit jaar. Maar ik heb nog wel even een vraag voor ik aan me zelf ga twijfelen.

    De Marder van mijn zoon moest nodig een nieuwe/ander hart krijgen.

    Dus op MP een 23cc zanoah kunnen scoren. Blokje gemonteerd en peut in de tank. Aangezien de choke van de carb is gehaald door de vorige eigenaar. (Netjes gedaan trouwens)
    Een paar keer extra trekken aan het koord en de zanoah komt met een schreeuw tot leven.

    Rustig laten draaien tot op themp. Wieltjes op de grond en een paar rondjes door de tuin geracet. Ik zet de buggy even stil en motor slaat uit.
    Opnieuw starten Uh Uh niet dus.

    Dus carb schoon, bla,bla, fabrieks setting voor de carb terug zetten. Enz O ja nieuwe sparkie in zijn kop en opnieuw starten. Je raad het al NIET dus. Wel pruttelen maar niet lopen.
    Dus L en H helemaal dicht en starten en warempel hij start.

    L iets open gezet ivm hoog stadionair lopen, alles goed tot nu toe. Blokje warm dus H naald ook maar een volle slag open om te beginnen. Nu komt het
    Zodra ik de H naald vanaf dicht een kwart of meer open draai, slaat hij af.

    Heb ik het verkeerd, als ik nu vermoedt dat de zitting van de H naald naar de kloten is. Naald zelf is niets aan te zien.
    Compressie van het blokje is ook goed genoeg, 7 bar (warm).
    Heb nog een andere carb liggen maar wil deze graag houden als reserve.

    Gr eddy
     
  2. Mark dekkers

    Mark dekkers

    Lid geworden:
    13 mrt 2017
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Schijndel
    Zouw het gewoon proberen met de andere carburateur. Is niet zo veel werk en weet je wel wat er eventueel aan de hand is

    succes
     

Deel Deze Pagina