Mark, ik merk dat de website niet echt iphone vriendelijk is. Dat wil zeggen, dingen staan voor wat voor reden dan ook over elkaar heen. Dit is de enige website waarbij ik dat heb. Geen groot probleem maar ik dacht dat vindt je vast interresante info.
Johan, zoals je weet is de schakelaar op de flight tech regulator een "safe switch". Dat heet je moet het contact maken om hem uit te zetten. Mocht de schakelaar dus een slecht contact hebben resulteerd dit enkel in dat je ontvanger aan gaat, niet uit. De flight tech regulator wordt trouwens ook niet warm, daar trekken wij te weinig stroom voor. De ontvanger zelf zou wellicht wel over verhit kunnen geraken. Tja, dat is het probleem met die Multiplex nu, goed merk maar het is wel nieuw materiaal.
GJ, dat met die accu in Berg op de Heist was leuk maar niet de oorzaak. De reden waarom ik de ontvanger accu toen aan de lader hing en hem leeg trok was te kijken of dit de oorzaak was, ik was bang dat het een slecht exemplaar was. Het voltage schommelde wel een beetje maar het kwam nooit onder de 5.5v (min was 7.0V) en dus zal de uitgang van de regulator altijd 5.5v geweest zijn. De oorzaak van de maffe dingen die mijn kist toen deed bleek een kapotte servo te zijn. Een van de twee 8mm Mojo servo's die ik in de V-staart had zitten was dood aan het gaan. Hij deed af en toe niet meer terug keren naar neutraal na het geven van up. Dat maakt met een V-staart dus een leuk vlieg gedrag.
Overigens, voor wie het nog niet had gezien. Hier is hoe ik mijn antenne's nu installeer. Een klein stukje semi flexibel plastic van een verpakking en een klein servo schroefje waarvan ik de punt er af heb gehaald.
RC Groups - View Single Post - Turning Spektrum into Futaba
Zo heb je een antenne beneden de vleugel en ook boven de (carbon) vleugel zonder dat er bij landing schade is aan de onderste antenne. Bijde antenne's zijn 90 graden uit elkaar door de hoek van het plastic plaatje. Ook zitten de antenne's zo ver van de (carbon) romp af en uit elkaar dat je zelfs van de andere kant van de romp bijde antenna's nog goed kunt zien. Met deze oplossing heb ik nog geen failsafe gezien op de Unilog files en ik heb er heel ver weg mee zitten thermieken en op de helling gevlogen.
GJ, zal je zo even de excel dingen mailen.